مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: امسال حدود 40 درصد از کل صادرات ایران به کشور عراق از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی سعدالدین گفت: ایران در یازده ماهه نخست سالجاری در مجموع پنج میلیارد و 608 میلیون و96 هزار و 101 دلار کالای غیر نفتی به کشور عراق صادر کرده که دو میلیارد و 262 میلیون و 958هزارو 80 دلار آن از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی کرمانشاه خارج شده است . و این مقدارکالای صادراتی از گمرکات کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 10.5درصد و از حیث وزن 23 درصد افزایش نشان می دهد.

وی یاد آور شد: از کل کالاهای صادر شده از طریق گمرکات استان کرمانشاه تشریفات گمرکی و تشریفات خروج یک میلیارد و 258 میلیون و 974هزار و 704 دلار توسط گمرکات و بازارچه های مرزی استان انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش 6.8 درصد و از حیثوزن 29.5 درصد افزایش داشته است .

سعدالدین افزود: تشریفات خروج یک میلیارد و سه میلیون و 983 هزار و 376 دلار کالا نیز از طریق گمرکات استان انجام شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 15.5 درصد و از حیث وزنیازده درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را صنایع غذایی (رب گوجه و نوشابه و ...)، محصولات معدنی(سیمان، کاشی و ...)، مصنوعات پلاستیکی (ظروف آشپزخانه پلاستیکی، لوازم بهداشتی پلاستیکی و ...)، محصولات نباتی( گوجه، خیار، سیب زمینی و ...)، دام زنده و مصنوعات فلزی عنوان کرد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، عراق ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.