وزير جهاد کشاورزي با حضور در صحن علني مجلس و ارائه توضيحات در خصوص قيمت گوشت سفيد و قرمز نمايندگان را قانع کرد

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان براي بار سوم از توضيحات وزير جهاد کشاورزي در خصوص سوالات مطرح شده توسط نمايندگان قانع شدند.

براين اساس نمايندگان در جلسه علني امروز (يکشنبه 20 اسفند) سوال ملي عوض‌حيدرپور نماينده شهرضا از صادق خليليان را در دستور کار قرار داده و بررسي کردند.

 خلاصه سوال نماينده شهرضا از وزير جهاد کشاورزي به شرح زير بود:

1-برآورد تمهيدات براي گوشت قرمز و گوشت سفيد در سال 1391 چه بوده و نحوه تامين آن از چه طريقي است؟

2-اقدامات وزراي جهاد کشاورزي در خصوص خريد تضميني محصولات کشاورزي ، دامداري و دامپروري چيست؟

در ادامه وزير جهاد کشاورزي در بخش اول توضيحات خود به قيمت تمام‌شده برخي محصولات از جمله گوشت قرمز و شير پرداخت که عوض‌حيدرپور نماينده سوال‌کننده توضيحات ارائه شده را کافي ندانست.

وزير جهاد کشاورزي ادامه داد تعيين ميزان نياز گوشت کشور و تامين کسري آن و نيز تنظيم بازار به عهده وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بوده و اين وزارتخانه در اين خصوص وظيفه‌اي ندارد و فقط توليد محصولات کشاورزي را برعهده دارد.

وي هم‌چنين گفت: قيمت تمام شده محصولات کشاورزي که توسط اين وزارتخانه خريداري مي‌شود بالاتر از قيمت تمام شده بوده و در اختيار مصرف کننده قرار مي‌گيرد در نتيجه نماينده سوال کننده پس از توضيحات وزير جهاد کشاورزي از به راي گذاشتن توضيحات در صحن علني صرف نظر کرده و بنابراين مجلس از توضيحات وزير جهاد کشاورزي قانع شد.

لازم به ذکر است؛ اين براي بار سوم است که وزير جهاد کشاورزي در راستاي سوال نمايندگان در حوزه‌هاي مختلف در صحن علني مجلس حاضر شده و با توضيحات خود نمايندگان مجلس را قانع کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار