رئیس هیئت بازرسی انتخابات کشور از‌ آغاز فعالیت‌های بازرسان انتخابات طبق جدول زمان‌بندی تهیه شده در هیئت بازرسی انتخابات کشور و همچنین از فعالیت حدود يك هزار و 460 هیئت بازرسی در انتخابات آتی خبر داد.

غلامعلی حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، در خصوص زمان فعالیت بازرسان انتخابات و همچنین اداره کل و ستاد این مجموعه اظهار داشت: اداره کل انتخابات و ستادی که مستقیما مشغول انجام وظیفه در این امور است براساس جدول و برنامه‌ای که در حوزه بازرسی تهیه شده، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: بر اساس این جدول، جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده و مأموران و همکاران ما با توجه به نوع انتخابات و شرایط آن دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی جدیدی بر اساس شرایط انتخابات در چارچوب قانونی جدیدی که تعریف شده تدوین کرده‌اند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کشور با بیان اینکه تهیه آیین‌نامه‌های اجرایی در این حوزه مراحل پایانی خود را سپری می‌کند، عنوان کرد: برای ساماندهی و شبکه بازرسی همانند ادوار گذشته در حال شناسایی مأموران مورد نظر خود هستیم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری اخبار و اطلاعات مرتبط با انتخابات امکانات و تجهیزاتی در حال فراهم شدن است که بتوانیم از طریق ایجاد شبکه ارتباطی بین این مأموران اخبار و وقایع مرتبط با انتخابات را به صورت کاملا امن دریافت و جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: این شبکه ارتباطی نیز به هیئت‌ها معرفی شده تا ابتدا آن‌ها اخبار مربوط به حوزه خود را انتقال داده همچنین بتوانند از آخرین اخبار در این حوزه با خبر شوند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کل کشور افزود: پس از دریافت این اطلاعات از هیئت‌ها، هیئت مرکزی پس از دریافت این اطلاعات آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و در صورت برخورد با موارد خاص که نیازمند رسیدگی و یا تذکر باشند از سوی این هیئت اقدام خواهد شد.

حاجی‌زاده همچنین درباره فعالیت هیئت‌های بازرسی در سراسر کشور گفت: حدود يك هزار و 460 هیئت بازرسی در انتخابات آتی فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین درباره تعداد بازرسان در شعب سراسر کشور اظهار داشت: تعداد بازرسان و سربازرسان و همچنین شبکه اجرایی بازرسان در سطح کشور منوط به اعلام تعداد شعب است لذا هنگامی که تعداد شعب از سوی استان‌ها اعلام شود ما تعداد بازرسان و سربازرسان و به طور کلی عوامل بازرسی را پیش‌بینی خواهیم کرد.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کشور در مورد اینکه حضور بازرسان در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورا متفاوت است، تصرحی کرد: به دلیل اینکه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری و شوراها همزمان و به تفکیک برگزار می‌شوند امکان دارد حضور بازرسان از نظر کمی در شعب اخذ رأی نیز متفاوت باشد.

حاجی‌زاده افزود: در انتخاب هیئت‌ها و بازرسان هیچ محدودیتی وجود ندارد و ما می‌توانیم از آحاد مردم از جمله اقشار دانشگاهی، کارمندان آموزش و پرورش و سایر ادارات استفاده کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: انتخاب این مأموران با توجه به اینکه از آحاد مردم صورت می‌گیرد براساس تجربه، شناخت و همچنین هوشیاری آن‌ها  در انجام به موقع و به تدبیر وظایف خود است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار