معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور ۱۷۰۰ هنرمند سراسر كشور برای آشنايی با سيره و معارف رضوی در طرح «حكمت رضوی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد حميد شاه‌آباد در نشستی خبری در خصوص آغاز طرح «حكمت رضوی» در مشهد گفت: طرح حكمت رضوی از يك دغدغه بنيادی اجرایی شده است.

وی با بيان اينكه هنرمندان كشور عشق بی‌بديلی كه به ساحت امام هشتم(ع) دارند، خاطر نشان كرد: اين هنرمندان كه در طول برگزاری ۱۰ ساله جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) و ديگر جشنواره‌های كشوری آثاری را خلق كرده‌اند، برای آشنايی و دانش افزايی در خصوص زندگی حضرت رضا(ع) و آنچه كه آن بزرگوار از جامعه مسلمين انتظار دارند، در اين دوره شركت می‌كنند.

شاه‌آبادی تصريح كرد: در اين طرح فرض بر اين گذاشته شده كه اين هنرمندان دوره‌های تخصصی را گذرانده‌اند و برای خلق آثاری با محوريت امام رضا(ع) در خصوص تاريخ زندگانی، اسناد مرتبط، آداب زيارت، روايات رضوی، نقد سريال ولايت عشق و سفرنامه حضرت به خراسان، اطلاعاتی را در این دوره به دست خواهند آورد.

وی با بيان اينكه هنرمندان سراسر كشور ۶ ماه زمان برای شركت در اين طرح را داشته‌اند، اظهار كرد: ۱۷۰۰ نفر از هنرمندان برای شركت در اين طرح پذيرفته شدند كه اولويت پذيرش هنرمندان با آنهايی بود كه در طول ۱۰ سال جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) برگزيده و يا شركت كرده بودند.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طرح «حكمت رضوی» بر اساس يك ديدگاه به صورت كارگروه آموزشی فشرده در دوره يك هفته‌ای طراحی شده است.

وی گفت: ۲۵ جزوه مستقل برای اين دوره طراحی شده است و برای هر درس يك جزوه اختصاص می‌يابد كه در دفتر مشاوره راهبردی معاونت هنری برای دروس كار محتوايی خوبی صورت گرفته است.

شاه‌آبادی ادامه داد: هنرمندانی كه امتيازات لازم را در این دوره كسب كنند، برای استفاده از آثار آنان در جشنواره تسهيلاتی همچون پذيرش مستقيم آثار در جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اينكه چرا اين دوره در مشهد برگزار می‌شود، يادآور شد: تأثيرگذاری اين طرح در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) دو چندان است و هنرمندان علاوه بر اين می‌توانند با استفاده از فضاهای مختلف حرم مطهر همچون موزه‌ها با فضاهای مختلف حرم آشنا شوند و از جلوه آنان در آثارشان استفاده كنند.

وی با بيان اينكه بنياد بين‌المللی امام رضا(ع) كارهای ريشه‌ای در خصوص امام رضا(ع) انجام می‌دهد، بيان كرد: زبان هنر يك زبان بی‌بديل و بی‌واسطه برای معرفی آموزه‌های دينی است و آنچه امام هشتم(ع) از شيعيان انتظار دارند، در قالب زبان هنر ممكن است.

 

شاه‌آبادی با بيان اينكه تاكنون هر كجا امام رضا(ع) را با زبان هنر به جهانيان معرفی كرده‌ايم، موفق بوده‌ايم؛ اضافه كرد: هنرمندانی كه در اين طرح شركت می‌كنند به جز سينماگران كه زيرمجموعه معاونت هنری نيستند، تمام هنرهای زيرمجموعه اين معاونت را شامل می‌شود.ج الف/ 31-1

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هيچ‌گاه تاكنون طرح مشابهی در وزارت ارشاد صورت نگرفته است.

 

وی در خصوص چگونگی اجرای اين طرح گفت: طرح «حكمت رضوی» به صورت هشت جلسه، چهار جلسه برای آقايان و چهار جلسه برای خانم‌ها به صورت كارگاه‌هاي ۱۲۰ نفره از ۱۹ اسفندماه آغاز شده و جلسات ديگر آن پس از تعطيلات نوروز ادامه می‌يابد/س 

برچسب ها: آشنایی ، با ، معارف ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.