عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: اصلاح طلبان مهمترين خطر و فتنه را تنگ شدن دايره انتخاب مردم و کاهش امکان مشارکت حداکثري آنان مي دانند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا تابش نماينده اردکان در مجلس در نطق ميان دستور خود، در صحن علني امروز يکشنبه (20 اسفند) گفت: لازمه هر اقدام درست سياسي و اجرايي، شناخت زمينه‌ها و عوامل محيطي است، در اين زمان بايد عوامل تهديدکننده واقعي کشور را در سطح ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي به درستي شناخت.

وي ادامه داد: تهديدات مختلف بين‌المللي و در راس آنها تحريم، بحران در روابط خارجي و تهديدات منطقه‌اي، شکل گرفتن منازعات جديد مذهبي ميان شيعه و سني و تهديدات ملي مانند بحران‌هاي اقتصادي و معيشتي مردم، گراني و تورم کمرشکن، اختلاف ميان مسئولان، فساد اقتصادي و اداري، براي دلسوزان نظام و ايران اسلامي نگراني‌هاي جدي بوجود آورده است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: در حاليکه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ظرفيت‌هاي فراواني دارد، بايد به دور از تنگ نظري‌ها و اقتدار گرايي‌ها از اين ظرفيت‌ها نهايت استفاده را کرد تا بتوان اين تهديدها را به فرصت تبديل کرد.

نماينده اردکان افزود: مهمترين فرصت در شرايط کنوني تکيه بر مشارکت مردم و جلب حمايت و اعتماد نخبگان و در يک کلمه به رسميت شناختن جمهوريت نظام و اصلاح رويه‌هاي موجود در اداره امور کشور است و اين امر يعني زمينه مشارکت مردم و به رسميت شناختن حقوق اساسي مصرح آنها در قانون اساسي را فراهم کنيم.

تابش ادامه داد: در آستانه انتخابات يازدهم رياست جمهوري، توجه به آنچه مي‌تواند معادلات بدخواهان نظام را برهم زده و شور و شادابي در جامعه بيافريند، ضروري است لذا برخي مسئولان و جريان‌هاي سياسي حاکم که قيم مآبانه خود را در جايگاه کل نظام قرار مي‌دهند و با استفاده نابجا از واژه‌ها مي‌خواهند از اکنون فضايي به وجود آورند که چه کسي بيايد و چه کسي نيايد؟ بايد دست از اين كارها بردارند.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: برخي افراد موضع‌گيري‌هايي دارند که نه با موازين قانون اساسي و نه با دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري همسويي دارد و مي‌خواهند با اين اقدامات در بين مردم ياس ايجاد کرده و آنها را از حقوق اساسي خود در اعمال حق حاکميت محروم سازند.

وي افزود: امروز هيچ خطري بالاتر از اين نيست که آرمان و خواسته‌هايي که نياز و انديشه‌هاي امام است، با موضع‌گيري‌هاي برخي افراد به حاشيه برود و من همينجا اعلام مي‌کنم که مسئوليت انتخابات آتي به پاي کساني است که سعي دارند با سخنان نسنجيده و مطلق دانستن اظهارات خود، مردم را از حق اعمال حاکميت خويش محروم سازند که اين مسئوليت سنگيني است.

تابش ادامه داد: افراد و جريان‌هايي بودند که حداقل از 8 سال پيش علائم بي ملاحظگي هاي اکنون کشور را کرده بودند و برخي نيز از 4 سال پيش وضعيت کنوني کشور را پيش بيني و در مورد آن هشدار داده بودند، لذا با محروم کردن نيروهاي کارآمد و دورانديش درست نيست و بايد فضايي فراهم شود تا از آنها در اداره امور کشور بهره  گرفته شود.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: اصلاح طلبان در اين زمينه خود را محصول انقلاب مي دانند و در عين احترام به جريان هاي ديگر بر خود لازم مي دانند جهت نجات کشور و بهبود وضع اسفناک مردم، تمام توان خود را بکار گيرند.

تابش گفت: اصلاح طلبان مهمترين خطر و فتنه را تائيد شدن دايره انتخاب مردم و کاهش امکان مشارکت حداکثري آنان مي دانند؛ لذا عمل صالح در زمان فعلي اين است که همه امکانات براي مشارکت حداکثري از جمله حضور همه سليقه هاي درون نظام با کانديداي حداکثري آنان فراهم شود.

نماينده مردم اردکان، افزود: اکنون در دوران سختي بسر مي‌بريم. بايد از گذشته پند گرفته و به آينده نگاه کنيم و زمان آن است که همبستگي، وفاق و رفاقت را زياد کرده و امکان خدمت را از هيچ دلسوز انقلاب نگيريم و اميد است در اين زمينه همه بتوانيم با ظرفيت‌هاي قانوني، اخلاقي و اسلامي ، کينه و نفرت را کم کرده و با تفکر بيشتر به مسائل نگاه کنيم.

وي با تاکيد بر فرمايشات رهبري، تصريح کرد: رهبر فرزانه انقلاب به وحدت و حضور آگاهانه مردم و کانديداها با تنوع سلايق در انتخابات تاکيد دارند، لذا موضع‌گيري‌هاي تنگ‌نظرانه در اين زمينه جفاي بزرگي است.

عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات در پايان خاطرنشان کرد: ما خواستار حفظ و پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي، اجراي قانون اساسي، رفع محدوديت‌هاي ايجاد شده براي نخبگان، اجازه فعاليت تشکل‌هاي صنفي و سياسي در چارچوب قانون اساسي و پرهيز از اعمال فشارهاي مستقيم و غير مستقيم با واسطه و بي‌واسطه به اصلاح‌طلبان هستيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، برنامه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار