معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی می شود با پایان سال جاری میزان تسهیلات اعطایی به واحدهای صنعتی برای تقویت سرمایه در گردش به پنج هزار میلیارد ریال برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محسن صالحی نیا در جلسه ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرك های صنعتی استان اربیل افزود: از جمله منابع برای حمایت از واحدهای صنعتی، مبلغ پنج هزار و 500 ریال از حساب سپرده بانك ها نزد بانك مركزی است كه به واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص می یابد.

وی اضافه كرد: از این مبلغ تاكنون چهار هزار و 800 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی كوچك پرداخت شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سهم تسهیلات استان اردبیل از محل پرداخت سرمایه در گردش 180 میلیارد ریال بوده كه حدود 5 / 3 درصد از سهم منابع ملی را شامل می شود كه امیدواریم با تلاش مسوولان این میزان به پنج درصد افزایش یابد.

صالحی نیا بیان كرد: این در حالی است كه استان های دیگر مانند تهران و اصفهان 14 درصد و گیلان 10 درصد از این منابع را به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه اظهار كرد: اگرچه جذب اعتبارات از آذرماه شروع شده اما 159 درخواست به منظور جذب یك هزار و 600 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی مشكل دار در دستور كار قرار گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان كرد: در سه ماه اخیر بیش از چهار هزار و 300 فقره پرونده در سطح كشور مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد دو هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات از این محل به واجدان شرایط پرداخت شود.

صالحی نیا ادامه داد: در زمینه صیانت از تولید هم یك هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان ها در نظر گرفته شده كه تاكنون یك سوم این مبلغ پرداخت شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: تنها 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی ریالی است كه امیدواریم با كمك اتاق مبادلات ارزی به نرخ مبادله ای تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد/س

برچسب ها: اردبیل ، تقویت ، سرمایه ، در ، گردش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.