استاندار اصفهان: انگیزه و تلاش فرماندار، نماینده و مدیران شهرستان نایین در کنار بخش خصوصی و با همراهی مردم نويد بخش آينده اي درخشان برای شهرستان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، استانداراصفهان به اتفاق نماینده مردم شهرستانهای نایین و خور و بیابانک، فرماندار، جمعی از مدیران ستادی استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی با حضور در شهرستان نايينچندین طرح عمرانی را در سطح شهرستان افتتاح کرد.

استاندار اصفهان و هيأت همراه ابتدا با حضور در شهرک قائمیه شهرستان نايين، كلنگ احداث 48 واحد مسکونی معلولین شهرستان نایین را با هزينه اي بالغ بر 20میلیارد ریال به زمين زد.

این واحدها با مشارکت خود معلول، خیران نیکوکار و بهزیستی استان و شهرستان در ۲۴ قطعه زمین ۲۰۰ مترمربعی به صورت دوطبقه برای معلولان ساخته خواهد شد.

افتتاح نمادين 6 واحد ساختمان اداري دهياري هاي شهرستان به صورت همزمان و به صورت نمادين در روستاي مزرعه امام از جمله برنامه هاي ديگر اين سفر بود كهاستاندار اصفهان به همراه مدیران استانی و شهرستاني با حضور در دهیاری مزرعه امام، آن را افتتاح و در آنجا با خانواده شهدا نيز ديدار کرد.

ساخت ساختمان های دهیاری روستاهای نیستانک، بنویدعلیا، مزرعه امام، اله آباد، اوشن و مظفرآباد در سال ۹۰ آغاز شده و در مجموع بیش از دو میلیارد ریال هزینه داشته است.

در ادامه مرحله اول مجتمع خدماتی رفاهی ابنیه عمران نیستان کویر واقعدر كیلومتر هفت محور نایین اردستان، با امكانات جایگاه سوخت، رستوران، نمازخانه، تعمیرگاه و مركز خدمات فنی وسایط نقلیه سنگین و پاركینگ و مرحله دوم مجتمع خدماتی رفاهی پارسا واقع در كیلومتر 31 محور نایین اردستان با امكانات استراحتگاه رانندگان، مركز خدماتی وسایط نقلیه باربری و سواری و اتوبوس، رستوران، مجموعه تجاری، کافی شاپ، نمازخانه، متل و فضای بازی كودكان،جمعاً با هزینه ای بالغ بر70 میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

علاوه بر این با حضور استاندار اصفهان در روستای' نیستانك'، طرح گازرسانی به 89 روستا از توابع بخش مركزي نايين، دردهستان هاي'كوهستان 'و 'بهارستان' افتتاح گردید.

هزینه اجرای این طرح گاز رسانی حدود 241 میلیارد ریال است كه با بهره برداري از اين طرح بيش از 2400 خانوار و همچنین۶۰واحد تولیدی صنعتی واقع در مسیر از نعمت گاز برخوردار شدند.

در ادامه همچنین از پیستون موتور دیزل تراكتور كه اولین بار در ایران با سرمایه گذاری 20 میلیارد ریال در مدت زمان سه ماه آزمایش و به تولید انبوه رسیده استرونمايي گرديد. طرح خودكفایی تولید پیستون موتور تراكتور در شركت موتورسازی پویا نیستانك عملیاتی شده و ظرفیت تولید سالیانه150 هزار عدد از این نوع پیستون را در برنامه كاری دارد.

این شرکت با تکیه بر تجربه و توان متخصصان داخلی و بومی و همچنین همراهی و همکاري شرکت موتور سازان تراکتور سازي تبریز، زمینه صرفه جویی ارزی به مقدار دو میلیون یورو را برای كشور فراهم می كند.

در حال حاضر در این واحد صنعتی حدود ۱۵۰نفر به صورت مستقیم مشغول بکار هستند که با ۷۰درصد هزینه مشابه خارجی، اقدام به تولید می کند./س

برچسب ها: اصفهان ، افتتاح ، طرح ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.