رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان گفت:شورای گفت وگو دولت با بخش خصوصی می تواند نقش مهمی در رونق بخشی فضای کسب و کار داشته باشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «جعفر ذره بینی»در جلسه پایان سال کمیسیون تجارت اتاق اصفهان با استقبال از تشکیل این شورا در استان اصفهان گفت:تشکلهای اقتصادی استان می توانند مسایل و مشکلات اعضای خود را در این شورا مطرح و راهکارهای اجرایی را نیز ارایه کنند تا مسوولین دولتی استان از مسایل و راهکارهای حل آن آگاه شوند.

وی تهیه خوراک برای شورای گفت و گو را یکی از وظایف بخش خصوصی برشمرد و گفت:مسایلی از قبیل تسهیلات بانک ،مالیات و غیره در این شورا می تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دیگر عضو کمیسیون در این جلسه اختیار نداشتن استان ها در برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی را از مهمترین چالش پیش روی شورای گفت و گو دانست و گفت:چنانچه استانها بتوانند اختیاراتی از مرکز برای برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی بدست آورند ،می توان شاهد رونق تولید و کسب و کار در استانها بود.

«علی صفرنورالله» تلطیف قوانین برای واحدهای تولیدی و افزایش اختیارات را دو موضوع مهم پیش روی شورا برشمرد و گفت:در گام نخست می توان تامین سهم صنعت از هدفمند شدن یارانه ها به این شورا واگذار شود تا تاثیرگذاری شورا در استان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی افزایش یابد.

وی تشکیل کارگروهی ویژه زیر مجموعه کمیسیون تجارت با هدف بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و ارایه راهکار به شورای گفت و گو را خواستار شد و گفت:اتاق می تواند با جذب مشاور و آمارگیری از مسایل و مشکلات اعضای خود و انعکاس به شورای گفت و گو نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

صفرنورالله در ادامه این جلسه برخورد جدی با افرادی که تسهیلات بانکی را به جای تولید و صادرات در سایر بخش ها هزینه کردند ، را خواستار شد و گفت: برای هدفمند شدن تسهیلات بانکی و جلوگیری از انحراف آن باید از ظرفیت تشکل های اقتصادی در تایید صلاحیت وام گیرندگان استفاده شود ./س

برچسب ها: اصفهان ، رونق ، بخشی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.