معاون باغباني سازمان جهاد كشاورزي خوزستان گفت: 7 هزار هكتار از اراضي استان به باغات مركبات اختصاص دارد و سالانه بيش از 60 هزار تن انواع مركبات از اين اراضي برداشت مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،  حليم كوتي در گفت‌وگو عنوان‌كرد: 54 هزار از باغات مركبات بارور و مابقي نهال بوده و هنوز به مرحله برداشت نرسيده است.

وي افزود: برداشت مركبات از مهرماه آغاز و تا فروردين‌ماه ادامه دارد. تاكنون حدود 50 درصد از مركبات برداشت شده و پيش‌بيني مي‌شود 68 هزار تن ديگر انواع مركبات برداشت شود و اين در حالي است كه سال‌گذشته 61 هزار تن توليد شد.

معاون باغباني سازمان جهاد كشاورزي خوزستان بيان‌كرد: 60 درصد از مركبات استان پرتقال، 17 درصد نارنگي، 11 درصد ليموترش، 8 درصد ليموشيرين، 7 درصد نارنج و مابقي مركبات ديگر است كه به صورت جزئي توليد مي‌شود.

كوتي اظهاركرد: با توجه به تقاضاي بازار داخلي، بخش زيادي از توليد مركبات روانه بازار داخلي شده و مابقي به خارج از كشور صادر شده‌است.

وي در خصوص طرح توسعه كشاورزي نيز يادآورشد: متقاضيان زيادي در طرح توسعه كشاورزي جهت احداث باغات جديد و احياي باغات قديمي ثبت‌نام كرده‌اند./س
برچسب ها: اختصاص ، باغات ، مرکبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.