مشهد/ برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

برداشت موفقيت آميز سرخرگ توراسيک داخلي به روش اسکلوتونایزه در مشهد

برداشت سرخرگ توراسیک داخلی به روش اسکلوتونایزه با استفاده از تکنولوژی اولتراسونیک برای نخستين بار در کشور در بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر محمد عباسی تشنیزی رئیس بیمارستان امام رضا (ع) و مدیر گروه جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : بیماری گرفتگی عروق کرونر شایعترین بیماری قلبی می باشد که بالاترین درصد جراحی قلب باز (خونرسانی عروق کرونر) موسوم به " بای- پس " را تشکیل می دهد .

وی افزود : سرخرگ توراسیک داخلی پایه اساسی جراحی خونرسانی عروق کرونر می باشد که تا کنون توسط کوتر و کلیپس های عروقی برداشت می شده است .

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت : برای اولین بار در کشور برداشت این سرخرگ با استفاده از تکنولوژی اولتراسونیک (امواج مافوق صوت ) با دستگاه Harmonic Scalpel در بیمارستان امام رضا صورت گرفت.

دکتر عباسی خاطرنشان کرد: تکنولوژی اولتراسونیک معمولاً در جراحی عمومی خصوصاً در جراحی کبد و لوزالمعده استفاده می شود که برای اولین بار در زمینه جراحی قلب مورد استفاده قرار گرفته است .

وی مزایای این تکنولوژی را حفظ بافتهای بدن ، کاهش هزینه مصرف کلیپس های عروقی ، و درد کمتر بعد از عمل برای بیمار برشمرد و افزود : روش اسکلوتونایزه در مقایسه با روشهای متداول دارای ویژگیهای خاص از جمله کاهش عفونت بعد از عمل ، افزایش توانائی خونرسانی به روش سرخرگی و کارائی برتر سرخرگ در درازمدت می باشد.

فوق تخصص جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی گفت : این روش گسترش استفاده 2جانبه سرخرگ توراسیک داخلی (که بهترین نتیجه های درازمدت را به همراه دارد) در اکثر بیماران خصوصاً بیماران دیابتی فراهم می سازد/س 


برچسب ها: برداشت ، سرخرگ ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.