در بيانيه پایانی سی‌وسومین نشست شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تاکید شد: از نامزدهاي احتمالي انتظار داریم که عمل به قانون، رعايت اخلاق و مصالح کشور و انقلاب را اصلي‌ترين اولويت تلقي کنند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بيانيه پایانی سی‌وسومین نشست شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به شرح زیر است:

همزمان با فرارسيدن روزهاي پاياني سال 1391، کانون دانشگاهيان ايران اسلامي ضمن تبريک پيشاپيش فرارسيدن سال جديد و ابراز اميدواري نسبت به سرفرازي بيش از گذشته ملت ايران در سال آينده، از حضور پرشور مردم در راهپیمایی بیست و دوم بهمن صمیمانه قدردانی نموده، بر لزوم پیگیری رهنمودهای حکیمانه و ملاحظات راهبردی معظم له، يادآوري و ذکر نکاتي را ضروري مي‌داند:

1.    در موقعیت حساس کشور که دشمنان انقلاب اسلامی ایران به هر نوع دسیسه‌ای برای مقابله با آرمان‌های انقلاب دست می‌زنند؛ وحدت میان مسئولین از اهمیت بیشتری برخوردار است و اختلاف، بهترین خدمتی است که به دشمن می‌توان کرد، لذا رعایت وحدت و التزام به پیروی از سخنان مشفقانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای همه دلسوزان کشور ضروری و واجب الاتباع است.

2.    مسئولان اجرایی و دیگر دلسوزان انقلاب باید ضمن رصد هوشیارانه موضعگیری‌های غرب و استکبار جهانی در مورد تحولات مذاکرات هسته‌ای، از برخی اظهارات خوش‌بینانه که موجب ایجاد جوی کاذب در کشور می‌شود، اجتناب کنند و همواره در این موارد، ضمن رعایت مصالح نظام و مردم، موضع‌گیری دوراندیشانه داشته باشند.

3.    تمامی دست‌اندرکاران و مسئولان دوشادوش هم در کنار جامعه نخبگان و فرهیختگان و دانشگاهیان باید دست به دست هم دهند و با افزودن بر تلاش و کوشش خود در مسیر تعالی کشور و خدمت به مردم و نظام و چاره‌جویی برای رفع مشکلات و تنگناها، پایبندی خویش را به این توصیه‌های عالمانه رهبر انقلاب ابراز دارند.

4.    اعضای کانون بر این باورند که حفظ آرامش، خویشتنداری و پرهیز از اظهاراتی که دستمایه رسانه‌های بیگانه برای تلقین وجود اختلاف و شکاف در نظام جمهوری اسلامی می‌شود، در شرایط حساس کنونی به مثابه التزام عملی به اصل مترقی ولایت فقیه به شمار می‌رود و از این رو شایسته است این مهم، اصلی‌ترین اولویت مسئولان نظام اسلامی به ویژه مسئولان عالی نظام تلقی شود.

5.    اعضاي کانون دانشگاهيان ايران اسلامي از نامزدهاي احتمالي انتظار دارند که عمل به قانون، رعايت اخلاق و مصالح کشور و انقلاب را اصلي‌ترين اولويت تلقي کنند و مطابق نظر مقام معظم رهبرى از هرگونه اختلاف‏ افکنى و التهاب آفرينى که به تعبير معظم له خلاف قانون و شرع است، به شدت پرهيز کنند.

6.    تمرکز بر اصل اقتصاد مقاومتي يگانه راه برون‌رفت از دام تحريم‌هاي دشمنان است، کانون دانشگاهيان ايران اسلامي همچون گذشته بار ديگر بر اين نکته تاکيد دارد که پرهيز از اسراف و تبذير در دستگاههاي دولتي و جلوگيري مديران از تحميل هزينه‌هاي غيرضروري که متاسفانه گاه با هدف خودنمايي صورت مي‌پذيرد، براي حفظ کيان جمهوري اسلامي ايران ضرورت دارد. کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، ضمن تاکید مجدد بر ضرورت ایجاد راهکارهای مناسب به منظور پیگیری راهبرد اقتصاد مقاوتی و قدردانی از مردم بصیر ایران اسلامی، از دستگاه‌های اجرایی و تقنینی می‌خواهد ضمن اتخاذ تدابیر بهنگام، نسبت به سامان‌دهی و کوتاه کردن دست اخلال‌گران اقدامات مقتضی را تا نیل به نتیجه، همچنان صورت دهند.
 
7.    کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ضمن حمایت از حضور همه قشرهای پایبند به نظام، ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی در عرصه انتخابات بر پشتیبانی از شورای نگهبان در انجام وظایف قانونی در بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری تاکید دارد و از این شورا دقت در انجام وظایف قانونی خویش را انتظار دارد.

8.    کانون دانشگاهيان ايران ضمن ابراز همدردي با مردم ونزوئلا در فقدان رهبر مردمي اين کشور،  مرگ مشکوک رهبران ضد آمريکايي را در جهان روندي نگران کننده ارزيابي مي‌کند که بايد از سوي نهادهاي مدعي حقوق بشر و همچنين سازمانهاي مستقل بين‌المللي پيگيري شود.

9.    کانون دانشگاهيان ايران اسلامي بر اين باور است که دخالتهاي ‌روزافزون غرب و برخي دولتهاي مرتجع عرب مانع از ايجاد آرامش در کشور سوریه و خاورميانه مي‌شود و اين در حالي است که مداخله‌گران بايد تاکنون به اين نتيجه رسيده باشند که اگر تحولات سوريه از جنس تحولات به گفته آنان بهار عربي بود بايد تا کنون انتقال قدرت در اين کشور صورت مي‌پذيرفت و در نهايت نيز پيامدهاي بي‌ثباتي سوريه گريبانگير بانيان اصلي آن خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار