رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری، اجرای طرح غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا را از مهم ترین راهبردهای جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی که متاثر از فشار خون بالامی باشد، عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

رضا ایمانی، در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی هفته سلامت باحضور مدیران و روسای دستگاه ها و نهادهای دولتی برگزار شد، گفت: درصورت همکاری مراکز بهداشت در سال جاری، می توان بر اساس روش های آماری میزان و شیوع بیماری فشار خون در افراد را شناسایی کرد.

وی تصریح کرد: فشار خون بالا منجر به ایجاد برخی بیماری های دیگر در افراد می شود و با شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون از بروز دیگر بیماری ها در فرد جلوگیری و بسیاری از هزینه های درمان نیز کاهش می یابد.
ایمانی افزود: بیماری های کلیه، قلب و عروقی، سکته های مغزی و قلبی از بیماری هایی است که در اثر فشار خون بالا به وجود می آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان جهانی بهداشت، هر ساله با توجه به ضرورت و شیوع انواع بیماری ها در بین افراد جامعه شعاری را در هفته سلامت مطرح می کند که امسال با توجه به شیوع بیماری های غیر واگیر و مزمن شعار" فشار خون را جدی بگیرید" انتخاب شده است./س

برچسب ها: فشارخون ، بالا ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.