استاندار چهارمحال و بختیاری، از قرار گرفتن تكمیل پل قوسی سد كارون 4 و جاده های جایگزین آن در قالب طرح های مهرماندگار خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی اصغر عنابستانی در نشست ستاد راهبردی سد و نیروگاه كارون 4 گفت: از محل اعتبارات ملی مهر ماندگار، 150 میلیارد ریال اعتبار برای تكمیل پل و جاده های جایگزین كارون 4 در نظر گرفته شده است.

وی تصریح كرد: مراحل طراحی، ساخت و نصب سازه های این پل به پیشرفت 83 درصدی رسیده است.

عنابستانی افزود: ساخت و تكمیل این پروژه در سه فاز جاده ها و تونل در قسمت جنوبی، جاده ها و تونل در قسمت شمالی و پل قوسی در حال انجام است و با بهره برداری از این پل قوسی، بار ترافیكی محور ارتباطی بروجن- لردگان به ایذه و خوزستان كاهش یافته و رفت و آمد مردم از شهركرد به استان خوزستان و بالعكس نیز افزایش می یابد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه عملیات انتقال سازه های این پل از كارخانه ماشین سازی اراك به طور كامل به محل نصب پل انجام شده است اظهار داشت: بیش از 200 متخصص ایرانی در روند اجرایی نصب این پل فعالیت می كنند و احداث بیش از پنج كیلومتر جاده های دسترسی آن نیز انجام شده است.

وی تاكید كرد: قرار بود، این پل تا پایان سالجاری بهره برداری شود ولی به دلیل برودت هوای منطقه و بارش برف و باران، تكمیل و بهره برداری از آن به تاخیر افتاد.

عنابستانی گفت: دهانه اصلی این پل، 300 متر، طول عرشه آن 380 متر و عرض آن 11.8 متر است و دارای دو باند عبور و دو پیاده رو است.

وی، با تاكید بر لزوم سرعت بخشی در تكمیل این طرح افزود: آبگیری سد كارون 4، قبل از احداث پل و جاده های جایگزین آن، اقتصاد و درآمد بخش زیادی از مردم استان چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر قرار داد.

پل قوسی سد كارون 4 در فاصله 180 كیلومتری جنوب غربی مركز استان چهارمحال و بختیاری در دست ساخت است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.