معاون امور استان ها، مجلس و مشارکت های مردمی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: سرانه کتاب در کتابخانه های عمومی کشور به ازای هر 2.5نفر یک جلد کتاب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سید جواد سادات فاطمی، در حاشیه همایش کتابداران کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری افزود: هم اکنون با اجرای طرح ایستگاه های مطالعه و افزایش تعداد کتاب ها در کتابخانه ها در حال نزدیک شدن به شاخص هر دو نفر یک جلد کتاب در کتابخانه های هستیم.

وی اظهار داشت: در سال 85، تعداد کتابهای موجود در کتابخانه های عمومی کشور 14.5میلیون جلد بود که این تعداد هم اکنون به 34 میلیون جلد رسیده است.

سادات فاطمی، تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی مدارس کشور را دو برابر تعداد کتاب های کتابخانه های عمومی دانست و خاطر نشان کرد: کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی، سالانه به روز رسانی و تعویض می شود اما این امر در مدارس صورت نمی گیرد.

وی گفت: به ازای هر دانش آموز، سه جلد کتاب در کتابخانه های عمومی مدارس وجود دارد.

معاون امور استان ها، مجلس و مشارکت های مردمی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از جذب 950 کتابدار جدید تا پایان سال در کشور خبرداد و افزود: مراحل ثبت نام به اتمام رسیده و 25 اسفندماه آزمون استخدامی این نهاد برگزار می شود.

سادات فاطمی تصریح کرد: برای برگزاری این آزمون، 15 هزار نفر ثبت نام کرده اند که با جذب 950 نفر از برگزیدگان آزمون، مشکل کمبود نیروی کتابخانه های عمومی رفع می شود./س

برچسب ها: کتابخانه ، عمومی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.