كارشناس مسئول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرپرست دفتر قانون بودجه یك درصد پژوهشی كشور گفت: 72 طرح پژوهشی از دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری در سامانه هماهنگی طرح های پژوهشی كشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

جمال الدین خواجه مهابادی، در كارگاه آموزشی رابطان پژوهشی دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان های حفاظت محیط زیست، استاندارد، ثبت احوال، پایانه های حمل و نقل، هواشناسی، زندان ها، بانك سپه، آب منطقه ای، آبفای روستایی، مخابرات و شركت گاز از دستگاه های این استان هستند كه طرح های پژوهشی خود را در سامانه ثبت كردند.

وی افزود: در این كارگاه، نحوه ثبت و پیگیری طرح های پژوهشی در سامانه ملی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و نحوه هزینه كرد بودجه دستگاه ها در راستای حمایت از طرح های پژوهشی به كارشناسان دستگاه های اجرائی استان چهارمحال و بختیاری آموزش داده شده است.

معاون پژوهشی دفتر اموزش و پژوهش استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این كارگاه، اظهار داشت: در دستورات دین اسلام به موضوع تحقیق و پژوهش اهمیت فراوان داده شده است، بنابراین توجه ویژه به این موضوع در جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

علی گودرزی، به اهمیت موضوع پژوهش در گستره جهانی اشاره كرد و افزود: در حال حاضر یكی از ملاك های برتری كشورها، میزان توجه آنها به مقوله پژوهش است.

از سال 87، مسئولیت بررسی و تایید پروژه های تحقیقاتی تمامی دستگاه های اجرایی، شركت های دولتی، بانك ها و موسسات غیر انتفاعی به عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گذاشته شد كه پس از اقدامات این معاونت، در حال حاضر این سامانه تبدیل به یك بانك اطلاعات گسترده شده است. /س

برچسب ها: طرح ، پژوهشی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.