رئیس بخش فرهنگ و اندیشه آستان مقدس حضرت علی(ع) گفت: جایگاه کتابخانه آستان قدس رضوی در جهان اسلام ممتاز است و آنچه که ما در این کتابخانه دیدم شگفت انگیز بود.


 

به گزارش  گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران   ، دکتر علی شکری صبح امروز پس از بازدید از بخش‎های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفاظت و نگه‎داری بسیار خوب کتب خطی، چاپ سنگی و چاپی و همچنین استفاده از تکنولوژی‎های جدید مانند دیجیتالی نمودن کتب در این کتابخانه از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و کمک ارزنده‎ای به محققان جهان می‎کند.

وی با بیان اینکه جایگاه کتابخانه آستان قدس رضوی در جهان اسلام ممتاز است و آنچه که ما در این کتابخانه دیدم شگفت انگیز بود، افزود: امیدواریم که مراکز فرهنگی اسلامی از معماری منحصر به فرد و خدمات متنوع آن الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: مهمترین چیزی که در معماری اسلامی این کتابخانه وجود دارد اسماء الهی، آیات و روایات است که به شکل هنرمندانه‎ای در آن کار شده و پیام‎های معنوی ارزشمندی را به بازدید کننده القا می‎کند.

رئیس بخش فرهنگ و اندیشه آستان مقدس حضرت امیرالمومنین(ع) اخلاص مدیران و کارکنان آستان قدس رضوی را رمز پیشرفت این کتابخانه عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد کتابخانه‌های تخصصی مانند کتابخانه تخصصی علوم قرآن و حدیث، اهل بیت(ع)، ادبیات و تالار زبان‎های خارجی و همچنین ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه مانند جوانان و نوجوان به‌صورت مجزا از کارهای ممتاز و عالی است که ما در این کتابخانه مشاهده کردیم./ش

برچسب ها: کتابخانه ، آستان ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.