پیشرفته ترین دستگاه ثابت مقابله با سرمازدگی درختان در شیراز ساخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، این دستگاه به صورت کاملاً خودکار به محض کاهش دما آن را با دمای بحرانی مطابقت و به هوای گرم تبدیل می کند.
مبتکر شیرازی سازنده دستگاه گفت: این دستگاه در هنگام سرما زدگی هوای سرد را از دهانه بالا مکش و پس ازگرم کردن به صورت 360 درجه از طریق 4 دهانه کانال خروجی زیر دستگاه به موازات سطح زمین تا شعاع حدود 60 متر پرتاب می کند.
محمد مختارزادگان بیان کرد: با استفاده از این دستگاه می توان با سرمازدگی محصولات کشاورزی از دو طریق ایجاد جریان هوا و گرمایش هوای خروجی با تولید حجم بالایی از هوای گرم مقابله کرد.
این مبتکر شیرازی مزیت اصلی این دستگاه را مدیریت سرما در هنگام بروز سرمازدگی اعلام کرد و گفت: دستگاه اتوکلاژ به صورت کاملا quotation mark خودکار و بدون نیاز به کارگر فعال است و هر دستگاه 1 و 2 دهم هکتار را پوشش می دهد.
مختارزادگان افزود : این دستگاه دی ماه به شماره 47395در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ایران ثبت اختراع و پس از تایید وزارت جهادکشاورزی تولید انبوه آن در شیراز آغاز شد و در برخی مزارع کشاورزی هم با موفقیت نصب شده است.
این مبتکر شیرازی ادامه داد : بزودی این دستگاه به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان صادر خواهد شد.
رییس اداره فنآوریهای مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: محققان جهاد کشاورزی نحوه فعالیت وکارگرد دستگاههای مقابله با سرمازدگی باغها را که در جهان به فعالیت می پردازند ارزیابی کردند که در بین این دستگاهها، دستگاه اتوکلاژ ساخته این جوان شیرازی عملکرد بهتری داشت و از سایر دستگاهها پیشرفته تر بود .
جمشیدی بیان کرد: برای بهره مندی کشاورزان از این دستگاه ، وزارت جهاد کشاورزی 40 درصد از هزینه خرید دستگاه را تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند ./س

برچسب ها: دستگاه ، سرمازدگی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.