مديركل فرهنگی معاونت تهذيب حوزه‌های علميه گفت: سومین کرسی آزاداندیشی حوزه های علمیه با موضوع حکومت حوزوی و حوزه حکومتی از سوی حوزه علمیه در مدرسه فیضیه برگزار خواهد شد.

 

 

به گزارش  گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران   ،حجت الاسلام محمود مقدمی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه كرسی‎ های آزادانديشی در حوزه با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبری برگزار می‌ شود اضافه کرد: در این کرسی که 20 اسفندماه با حضور طلاب و پژوهشگران حوزه برگزار خواهد شد آیت الله محسن اراکی پاسخگوی سئوالات خواهد بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر برپایی این کرسی ها تاکید فراوانی داشته اند ادامه داد: با وجود این تاکیدات کار چندانی نشده است اگرچه معاونت تهذیب حوزه از دو سال قبل برگزاری این کرسیها را در دستور کار قرار داد و تاکنون دو کرسی نیز برگزار شد.

مقدمی کرسی آزاداندیشی حوزه و انتخابات و رابطه شيعه و سنی را از جمله کرسی های برگزار شد برشمرد و عنوان کرد: نشست سوم با موضوع حوزه حكومتی و حكومت حوزوی برگزار خواهد شد که اين موضوع نيز از جمله مباحث چالشی و مورد بحث در چند سال اخير است.

وی با بیان اینکه پس از فراخوان، 25 مقاله به معاونت تهذیب ارسال شده تصريح كرد: از اين جمع 6 مقاله برتر به عنوان موافق و مخالف به ارايه نظرات خود می‌ پردازند.

وی با بیان اینکه این جلسات فضایی آزادانه برای ابراز نظر برای طلاب است اظهار داشت: اعتقاد به نظام اسلامی و پرهیز ار تمجید و اهانت به افراد از جمله شروط لازم برای حضور طلاب برای ابراز نظر است.

مقدمی با بیان اینکه موضوع چهارمین کرسی آزادانديشی حوزه قرآن و جايگاه آن در نظام آموزشی حوزه است اضافه کرد: كرسی سوم آزادانديشی حوزه روز 20 اسفندماه، پس از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات مدرسه علميه فيضيه برگزار خواهد شد./ش

 
برچسب ها: مدیرکل ، فرهنگی ، معاونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.