56 درصد مساحت استان زنجان را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان درمراسم درختکاری در تیپ 36 انصار المهدی (عج) استان زنجان،گفت: درحال حاضر فرهنگ صیانت ازمنابع طبیعی به همکاری سپاه و بسیج نیازمند است.

عباسی با بیان اینکه همکاری بسیج و سپاه در کاشت درختان مثمر و غیر مثمر در مناطق مختلف باید به عنوان الگویی مورد توجه باشد، افزود: هر جا این دو نهاد ورود یافته است، اقدامات مطلوبی در آن حوزه انجام شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های موجود ومنابع طبیعی باید مورد تاکید باشد، ادامه داد: ‌اصلاح الگوی مصرف در منابع طبیعی بیشتر صدق می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به اینکه ضروری است در زمینه منابع طبیعی به اصلاح الگوی مصرف توجه بیشتری شود تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه اصلاح الگوی مصرف نیز صورت گیرد.

عباسی بر ضرورت استفاده مناسب از منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: باید از منابع طبیعی به گونه‌ای استفاده شود که برای نسل‌های آینده نیز ماندگار باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان زنجان دارای 22 هزار و 164 کیلومتر مربع مساحت دارد، خاطرنشان کرد: 56 درصد مساحت استان را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد وتنها چهار درصد استان دارای جنگل است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود./س

برچسب ها: زنجان ، مرتع ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.