مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : یک میلیون و 700 هزار هکتار از استان تحت تاثیر کانون های فرسایش بادی است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسن تقوایی افزود : در استان 15 کانون فرسایش بادی در وسعت 750 هزار هکتار از وسعت 11 میلیون و 740 هزار هکتاری استان را در بر می گیرد.

وی اظهارداشت : این کانون ها در 14 شهرستان استان قرار دارد و 7/1 میلیون هکتار از وسعت استان را متاثر می کند.

به گفته وی ، در این میان وسعت رخساره ها و اراضی بیابانی استان در مجموع پنج میلیون و 500 هزار هکتار است.

وی اظهار داشت : تا کنون طرح مطالعه و اجرای پوشش گیاهی برای 74 هزار و 573 هکتار از وسعت کانون های فرسایش بادی استان تهیه شده است.

وی افزود : طرح های مدیریت منابع بیابانی هم برای 39 هکتار و احداث بادشکن هم در 568 هکتار از اراضی بیابانی استان برای کنترل این عرصه ها انجام گرفته است.

وی ادامه داد : تولید نهال جهت کشت در عرصه های بیابانی هم با توجه به وجود کانون های بحران با در نظر گرفتن وضعیت و محدودیت منابع همچنان انجام می شود.

وی گفت : طی سال های گذشته 368 هزار هکتار از وسعت مراتع و اراضی استان در قالب 70 طرح تولید گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت : همچنین احداث 15 پارک جنگلی با مساحت 700 هکتار را نیز در برنامه داریم که زیرساخت آنها آماده شده و امسال تا کنون 12 مورد از این پارک ها به بخش خصوصی واگذار شده است زیرا اعتقاد ما آن است که خود مردم باید پارک ها را حفظ و نگهداری کنند/س 

برچسب ها: تاثیر ، کانون ، فرسایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.