مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به‌ طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه ایام پایانی سال گفت: 425 پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی به پرداخت یک میلیارد و 522 میلیون و 909 هزار ریال محکوم شدند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، ارسلان میری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: تعزیرات حکومتی تنها وظیفه رسیدگی، صدور و اجرای حکم را بر عهده دارد و تامین، توزیع و نظارت بر بازار خارج از حیطه کاری این سازمان است.

وی بیان داشت: کارهای مقدماتی مانند تامین، توزیع و نظارت بر عهده معاونت بازرسی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت، اصناف و در ارتباط با تخلفات بهداشتی علوم پزشکی و مراکز بهداشتی است.

میری با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه تعزیرات حکومتی ویژه ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز‌ افزود: این طرح از 15 اسفند ماه جاری آغاز شده و تا 20 فروردین‌ ماه سال آینده ادامه دارد.

وی ابراز داشت: اولویت رسیدگی در این طرح‌ کالاهای پرمصرف و پر تقاضا‌ از جمله مرغ، تخم‌مرغ، گوشت، برنج، روغن، شیرینی، آجیل، میوه و تره بار، مواد لبنی، پوشاک، سوخت، آژانس‌های مسافرتی، حمل و نقل درون و برون شهری، اقلام دارویی، مواد خوراکی و آشامیدنی و قاچاق در سطح عرضه و خارج از شبکه است.

میری تصریح کرد: اماکنی مانند مراکز اقامتی، پذیرایی، اقامتگاه‌ها، زیارتگاه‌ها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اغذیه‌فروشی‌ها، آژانس‌های مسافرتی، مراکز تولید و توزیع، انبارها و ... مدنظر هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به گزارش عملکرد چهار روزه طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه ایام پایانی سال گفت: در مجموع 428 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان کرمان وارد شد که 425 مورد مختومه و به پرداخت یک میلیارد و 522 میلیون و 909 هزار ریال محکوم شدند.

میری ابراز داشت: در بخش کالا و خدمات از 413 فقره پرونده وارده، 403 مورد مختومه و به میزان 933 میلیون و 907 هزار ریال محکوم شدند.

وی افزود: بخش بهداشت، درمان، دارو و دامپزشکی 11 فقره پرونده وارده داشت که 17 پرونده مختومه و به 7 میلیون و 500 هزار ریال محکوم شدند.

میری عنوان کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز شامل چهار پرونده وارده و پنج پرونده مختومه به مبلغ 581 میلیون و 501 هزار ریال محکومیت صادر شد.

وی در مورد فراوانی تخلفات ‌بیان داشت: بیشترین تخلف با 272 مورد مربوط به گرانفروشی است و عدم درج قیمت با 177 مورد، عدم صدور فاکتور با 56 مورد، عرضه خارج از شبکه با 16 مورد، تقلب با 16 مورد، قاچاق کالا در سطح عرضه با سه مورد و اخفا و امتناع با یک مورد در مراتب بعدی قرار دارند.

میری خاطرنشان کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی در ایام غیر تعطیل علاوه بر وقت اداری از ساعت 16 تا 21 و در ایام تعطیلات نوروزی از ساعت هشت تا 12 آماده ارائه خدمات به شهروندان و پاسخگویی به شاکیان است.

وی با اشاره به فعالیت گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی ابراز داشت: گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی همراه بازرسانی از ادارات ذیربط از جمله صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و ... در مراکز تجمع صنفی مستقر است و تخلفات در محل بررسی و مبادرت به صدور حکم می‌شود.

میری عنوان کرد: در سطح شهر کرمان هر روز دو اکیپ سیار به همراه دو رئیس شعبه، مسئولان اجرای احکام و بازرسان دستگاه‌های ذیربط حضور دارند و یک شعبه ثابت نیز در اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمان برقرار است.

وی گفت: ادارات تعزیرات حکومتی شهرستان‌ها به همراه یک گشت سیار آماده پاسخگویی به شهروندان هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با تاکید بر برخورد قاطع و شدید با متخلفان و سوء ‌استفاده کنندگان اذعان داشت: شهروندان سعی کنند نیازهای ضروری و اساسی خود را در ایام تهیه‌ و از خرید اضافه پرهیز کنند.

میری افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف مراتب را با تلفن 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت و پیامک 30009651 تعزیرات حکومتی درمیان بگذارند تا مورد بررسی قرار گیرد.
برچسب ها: کرمان ، تعزیرات ، مختومه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.