مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از صدور 4هزار مجوز توزیع بازیهای رایانه ای این بنیاد طی دو ساله اخیر خبر داد.

بهروز مینایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجوز ساخت 1500 بازی در سال 90 و مجوز ساخت 2500 در سال 91 را صادر کرد.

وی با اشاره به تشکیل انجمن پخش و نشر بازیهای رایانه ای خارجی و داخلی در سال جاری با هدف نظارت و محدودیت بر حوزه توزیع بازی ها در بخش خصوصی افزود: صدور مجوز ساخت 60 بازی رایانه ای ، شرکت در 15 نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای و حمایت بنیاد از 32 بازی رایانه ای در صف تولید و ورود به بازار در سال 91، برگزاری جشنواره ملی خلیج فارس در حوزه تولید بازیها با محوریت خلیج فارس و تشکیل انجمن صنفی تولیدکنندگان بازیهای رایانه ای طی سه ماهه اخیر از دیگر اقدامات حمایتی و نظارتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.

به گفته وی، نمایندگان 85 شرکت فعال تولید کننده بازی های رایانه ای کشور برای تشکیل انجمن صنفی تولیدکنندگان بازیهای رایانه ای در حمایت از بازی سازان جوان شرکت کردند که 5 نفر به عنوان نمایندگان این 85 نمایندگی برای تدوین اساسنامه صنف ، تشکیل مستقل آن و پیگیری کارهای حقوقی صنف انتخاب شدند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه گیم تهران در تابستان 92

و نمایشگاه استانی بازیهای رایانه در استان خوزستان اوایل سال 92 به منظور نمایش توان کشور در تولید بازیهای رایانه ای را خبر داد و گفت: دومین جشنواره و نمایشگاه گیم تهران با حضور 10 دانشگاه در شهریورماه سال 91 و نمایشگاه استانی بازیهای رایانه ای در استان های مشهد و قم درشهریور و آبان ماه برگزار شد.

مینایی توان کشور در ساخت بازیهای رایانه ای را 10 برابر حمایتهای مالی آن دانست و گفت: طی دولت دهم حمایت از بازیهای رایانه ای رشد 50 درصدی داشته است.

وی ساخت 10 بازی در سال 88، 15 بازی در سال 89، 22 بازی در سال 90 و 22 بازی در سال 91 با وجود کمبود بودجه با مدیریت بهینه بنیاد را یادآورشد و گفت: با کمکها و حمایتهای مجلس، شورای عالی فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط در ساخت بازی های رایانه ای روند رو به رشد و پیشرفت این صنعت در کشور افزایش می یابد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایجاد بازی ساز به جای بازی باز، بازیکن ، بازیگر و تماشاگر در ساخت بازیهای رایانه ای را مهمترین هدف از ساخت این بازیها عنوان کرد و گفت: توجه به چشم انداز آینده صنعت بویژه صنعت نفت و پتروشیمی در ساخت بازهای رایانه ای مربوط به این حوزه از دیگر موارد لازم و مورد توجه در ساخت بازیهای این حوزه است همان گونه که این نکته در بازی طلای سیاه رعایت شد.

مینایی در پایان موفقیت بازی شبان در آمریکا و روسیه با توجه به رعایت نکات اساسی و اصولی در ساخت بازی را تاکید کرد و از ساخت سری دوم بازی «شتاب در شهر ما »با موضوع مسابقات اتومبیلرانی خبر داد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.