معاون حمل و نقل ترافيک اعلام كرد: هر 48 ساعت يك موتورسوار بر اثر سوانح رانندگي در تهران كشته مي‌شود كه اين آمار در هر سال معادل تعداد مسافران يك هواپيماي بويينگ 727 است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي که در جمع تعدادي از انديشمندان حوزه­هاي اجتماعي و فرهنگي و نيز حمل و نقل و ترافيک سخن مي­گفت، افزود: متأسفانه در قانون‌مداري و رعايت قوانين ضعف جدي داريم و در مقابل قانون‌گريزي و تخطي از قوانين به بخشي از فرهنگ ما تبديل شده است.

*هر روز هزار برخورد بين وسايل نقليه در تهران اتفاق مي­افتد

وي با اشاره به اين كه تهران از نظر امكانات و تسهيلات شهري پا به پاي کلان­شهرهاي پيشرفته دنيا حركت مي‌كند و در چند سال اخير از نظر زيرساخت‌هاي شهري در حال تبديل شدن به يكي از شهرهاي مترقي جهان هستيم، اظهار كرد: متأسفانه در چگونگي استفاده از اين امكانات و تجهيزات و نيز احترام به قانون و رعايت حقوق ديگران دچار ضعف­هاي اساسي هستيم.
معاون شهردار تهران با بيان اين كه در تهران روزانه بيش از يک هزار برخورد بين وسايل نقليه اتفاق مي‌افتد كه منجر به حضور پليس مي‌شود، تصريح كرد: اين برخوردها را نبايد تصادف بناميم چرا كه اصولاً تصادف، اتفاقي است كه از اراده انسان خارج است در صورتي كه دليل بسياري از برخوردهايي كه در معابر شهري اتفاق مي­افتد، عموماً بي انضباطي و بي احتياطي است. 
مهندس تشکري هاشمي با تاکيد بر اين كه با توجه به فرمايشات صريح مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و شفافيت كلام معظم‌له، زمان آن فرا رسيده که تعارف را كنار گذاشته و شفاف صحبت كنيم، اضافه كرد: امروز مصاديق بي‌ انضباطي و قانون‌گريزي در فرهنگ رانندگي به يك تهديد اجتماعي تبديل شده و براي جلوگيري از گسترش اين آسيب فراگير بايد همه با هم تلاش کنيم.
 
*هر 48 ساعت يک موتورسوار در تهران کشته مي­شود 

وي با اشاره به اين که حتي زدن يك بوق زدن بي‌جا کاري غير فرهنگي است و به دليل استرسي كه ممكن است به افراد وارد كند بايد از مبادرت به انجام آن خودداري كنيم، گفت: هر چند در حوزه ترافيک به انواع و اقسام امكانات و تجهيزات در بخش سخت­افزاري مجهز شده‌ايم اما در بخش نرم‌افزاري و توسعه فرهنگي کمبودهاي بسياري داريم و بايد چاره‌انديشي نماييم. 
معاون شهردار تهران با بيان اين كه در كشور دچار فقر آموزشي هستيم، افزود: به عنوان نمونه چند دهه است که وسيله­اي به نام موتورسيكلت وارد كشورمان شده به يک وسيله فراگير تبديل گرديده اما به­ رغم وجود چندين ميليون موتور و چندين ميليون موتورسوار در تهران و ساير نقاط کشور، هنوز محلي براي آموزش اصول و مهارت­هاي موتورسواري در کشورمان وجود ندارد. 
مهندس تشکري هاشمي با تاکيد بر اين كه از پيش پا افتاده­ترين و بديهي­ترين موضوعات آموزشي مانند آموزش موتورسواران نيز غفلت شده، اعلام كرد: هر 48 ساعت يك موتورسوار بر اثر سوانح رانندگي در تهران كشته مي‌شود كه اين آمار در هر سال معادل تعداد مسافران يك هواپيماي بويينگ 727 است که البته ده برابر اين تعداد مجروح و مصدوم را نيز بايد به اين آمار افزود.
 
*همه نسبت به بهبود رفتار در جامعه مسئولند

وي با اشاره به اين كه تكليف تمام دستگاه‌هاي دست‌اندركار نسبت به موضوع مهم فرهنگ رانندگي سنگين است و فرمايشات مقام‌ معظم رهبري (مدظله‌العالي) نيز تأكيدي بر اهميت اين موضوع است، اظهار كرد: به اين منظور بايد از طريق انجام مجموعه­اي از اقدامات آموزشي و فرهنگ‌سازي در حوزه ترافيک به دنبال ارتقاي رفتارهاي اجتماعي و بهبود فرهنگ رانندگي در جامعه باشيم.
معاون شهردار تهران با بيان اين كه بايد با تشريح وضع موجود و توضيح وضع مطلوب گام برداشته و نحوه گذار بين اين دو وضعيت را در قالب استراتژي‌ها و سياست‌هاي مورد نظر ترسيم نماييم، تصريح كرد: تمام دستگاه­ها بايد تمامي ظرفيت­هاي خود را به كار گيرند تا با رسيدن به يک مدل آرماني مطلوب، راهكارهاي اجرايي براي رسيدن به اين مدل را احصاء و اجرا نمايند. 
مهندس تشکري هاشمي در پايان با تأكيد بر اين كه فرمايشات حضرت آقا در خراسان شمالي در قالب نظريه سبك زندگي مي­تواند سرآغاز نهضت بهبود رفتار در جامعه قلمداد شود، خاطرنشان كرد: همان­طور که در دوران دفاع مقدس همه احساس مسئوليت مي‌كردند و هيچ كس خود را مستثني نمي‌دانست، در حال حاضر نيز همه بايد نسبت به موضوع بهبود رفتار در جامعه احساس تکليف كرده و خود را مکلف بدانند تا در جهت پاسخ‌گويي به پرسش‌ها و تحقق منويات معظم‌له گام­هاي عملي بر دارند. /ف
برچسب ها: موتور ، کشته ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار