مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات ١٢ میلیارد دلار کالا از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد پورحیدر، از واردات ٥٧٧ هزار تن کالا به گمرک منطقه ویژه خبر داد و گفت: این میزان کالا به ارزش ٢,٢ میلیارد دلار در ١١ ماه امسال از طریق اداره‌ کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است.

وي تصريح كرد: عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی، مورد استفاده پتروشیمی‌ها و فازها بوده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در این مدت ٤٨ هزار تن کالا به ارزش ٤٤ میلیون دلار از این گمرک ورود موقت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در طی این دوره زمانی بیش از هشت هزار تن کالا به ارزش ٥٧٨ هزار دلار تحت رویه ترانزیت داخلی و همچنین مقدار ٤٢٦ هزار تن کالا به ارزش بیش از ٣٣ میلیون دلار تحت رویه ترانزیت خارجی به داخل کشور حمل شده است.

پورحیدر، از صادرات هفت میلیون و ٧٦٠ هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک منطقه ویژه خبر داد و گفت: این میزان کالا به ارزش پنج میلیارد و ٥٠١ میلیون دلار صادر شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه از صادرات هشت میلیون تن میعانات گازی از منطقه ویژه خبر داد افزود: این میزان کالا به ارزش بیش از هفت میلیارد دلار از اداره‌کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است.

پورحیدر ادامه داد: در مجموع در مدت یاد شده بیش از ١٥ میلیون و ٧٧٢ هزار تن کالا شامل پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین به ارزش ١٢ میلیارد و ٨٥٦ میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت: صادرات انجام شده به مقصد کشورهای چین،ژاپن،امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، ‌بلژیک، ‌اسپانیا، ترکیه، رومانی، ‌تایوان، ‌تایلند، ‌مالزی، ‌ویتنام و افغانستان بوده است./ر
برچسب ها: صادرات ، کالا ، گمرگ ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار