دبیر مجمع نمایندگان مازندران،گفت:‌انسجام استانی نمایندگان مازندران آثار و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی قابل توجهی در سطح ملی و درون استانی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران نیازآذری در آیین افتتاحیه دفتر مجمع نمایندگان مازندران افزود:با وجود آن‌که وظیفه اصلی قوه مقننه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون بوده و حدود وظایف و اختیارات نماینده مجلس در قانون اساسی،قوانین عادی و آیین‌نامه داخلی مجلس پیش‌بینی شده است؛اما رسالت نمایندگی مردم ایجاب می‌کند که تلاش‌هایی برای توسعه و رفع مشکلات حوزه انتخابیه داشته باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، طراحی ساز و کاری هدفمند بری ارتباط و تعامل دوسویه با اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و گروه‌های مرجع می‌تواند نمایندگان مجلس را در رسیدن به وظایف خطیر پارلمانی کمک کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه به حکم ماده 63 آیین‌نامه داخلی مجلس تمهیداتی برای ارتباط نمایندگان با مخاطبان در مرکز حوزه انتخابیه صورت گرفته، اما توسعه کلان استان ایجاب می‌کند که با تقویت ساختاری، سازمانی و گسترش فعالیت‌های مجمع نمایندگان و بهره‌گیری از مشاوران و کارشناسان مجرب علاوه بر مسائل شهرستانی مباحث استانی، منطقه‌ای و ملی توسط مجمع نمایندگان مورد توجه جدی قرار گیرد.

نیاز آذری افزود:همگرایی و انسجام نمایندگان استان مازندران، پیگیری مسائل کلان استانی، ارتباط هدفمند و تعامل دوسویه با نهادها، سازمان‌ها، نخبگان و گروه‌های مرجع، انجام رسالت نظارتی اعضای مجمع نمایندگان، مشاوره با اصحاب فکر و اندیشه جهت اجرای رسالت قانونگذاری، مسئله‌یابی مشکلات استان، اولویت‌بندی آنها و پیگیری از طریق قانون‌گذاری، تصویب طرح های کلان ملی و تلاش وافر برای جذب اعتبار و ... از جمله اهداف این دفتر است./س

برچسب ها: انسجام ، نمایندگان ، پیامد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.