رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن استان اصفهان از فعالیت شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری درسال آینده در اتاق اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  «مرتضی بیشه»در بیست و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:این شورا به همت اتاق اصفهان و با همکاری دانشگاههای استان،استانداری،شهرک علمی تحقیقاتی،خانه صنعت و معدن و تجارت،شرکت شهرکهای صنعتی ،مرکز تحقیقات کشاورزی و انجمن تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی، فعالیت خود را با هدف هدفمند سازی تحقیقات و پژوهش های استان آغاز می کند.

وی تصریح کرد:این شورا تلاش می کند که کلیه پژوهش ها و تحقیقات استان در کلیه بخش ها به صورت کاربردی انجام شود و مشکلات و مسایل واحدهای تولیدی در قالب موضوعات تحقیقاتی در اختیار مراکز پژوهشی قرار گیرد.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهش های صورت گرفته استان را از دیگر بخش های این شورا نام برد وگفت:شناسایی واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی و مراکز پژوهشی و فناوری استان اعم از دولتی و خصوصی و نیازسنجی از این واحدها به منظور اطلاع از نیازهای آموزشی و پژوهشی آنان وبرنامه ریزی مناسب به منظور ارتقا سطح توانمندیها از اهداف این شوراست.

رییس کمیسیون آموزش و پژوهش های اقتصادی اتاق اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:با توجه به حجم فعالیت های آموزشی اتاق ضرورت تاسیس مرکز آموزش عالی کارآفرینی بیش از پیش احساس می شود.وی طرح چرخش مغزها را یکی از فعالیت های موفقیت آمیز کمیسیون آموزش در سال جاری برشمرد و گفت:استفاده از توانمندی نخبگان ایرانی خارج از کشور در قالب طرح چرخش مغزها نقش موثری در انتقال فناوری های و اختراعات به داخل کشور دارد.وی گفت:اصفهان می تواند به عنوان استان پیشرو در این طرح به همت اتاق بازرگانی و شهرک علمی تحقیقاتی نقش موثری در انتقال فناوری های جدید در زمینه های مختلف داشته باشد.

همچنین«خسرو کسائیان» رییس اتاق بازرگانی اصفهان به برگزاری موفق جشنواره اقتصادی و فرهنگی اصفهان در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد وگفت:توسعه همکاریهای اقتصادی در بخش های مختلف در این جشنواره مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

وی معطل شدن کالاهای ایرانی در گمرکات هم مرز با اقلیم کردستان را یکی از مشکلات صادرات به این منطقه برشمرد و گفت:با رایزنی های صورت گرفته کامیون های حمل بار می توانند در اقلیم کردستان تردد کنند و بایستی شرایط برای افزایش صادرات کالا و خدمات به اقلیم تسهیل شود و از سخت گیریها بی مورد پرهیز شود.

وی بازار عراق را یکی از بهترین بازارهای هدف صادراتی استان اصفهان برشمرد و گفت:اقلیم کردستان عراق با توجه به درآمدهای نفتی فرصتی مغتنمی برای صادرات کالا و خدمات استان اصفهان است و فعالان اقتصادی باید از این فرصت استفاده کنند .

وی سامان دهی واحدهای پژوهشی دولتی و خصوصی را اقدام موثر در توسعه هدفمند این واحدها برشمرد و گفت:راه اندازی سایت اینترنتی پژوهش از دیگر بخش های شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری اتاق اصفهان است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.