معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بخشنامه مربوط به چهارشنبه آخر سال را با محوریت ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به ادارات آموزش و پرورش استان های کشور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، با نزدیک شدن به پایان سال و احتمال بروز خطرات ناشی استفاده نادرست از چهارشنبه آخر سال، معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای را به ادارات کل استان‌های کشور ارسال کرد.
 
معاونت تربیت بدنی و سلامت به جهت جلوگیری از افزایش آسیب‌های ناشی استفاده نادرست از چهارشنبه آخر سال بخشنامه‌ای را به منظور ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه و کاهش خسارات جانی و مالی مواردی را به ادارات آموزش و پرورش استان‌های کشور اعلام کرد.
 
برخی از مواردی که در این بخشنامه عنوان شده شامل تشکیل جلسات کمیته سلامت با موضوع کاهش اثرات حوادث و سوانح مرتبط با آتش‌سوزی و اتخاذ تدابیر ایمنی مناسب، ارائه آموزش های ایمنی و بهداشتی (نظری – عملی) برای دانش آموزان، والدین و کارکنان مدرسه با دعوت از کارشناسان (دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی و ...) و برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و هنری و اجرای برنامه های فرهنگی مرتبط با این موضوع است.
 
همچنین اجرای دوره‌های آموزشی آشنایی با اصول و روش‌های اطفای حریق و آموزش کمک‌های اولیه در بین دانش‌آموزان، معلمان و سایر کارکنان مدرسه با همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها و زمینه‌سازی برای مشارکت تشکل‌های دانش‌آموزی، انجمن اولیا و مربیان و سایر سازمان‌های مردم نهاد در اقدامات پیشگیرانه و ارائه راهکارهای پیشنهادی در این زمینه از دیگر موارد ذکر شده در بخشنامه معاونت تربیت بدنی و سلامت درباره چهارشنبه آخر سال است.
 
این بخشنامه با امضای کیومرث هاشمی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شده است.
 
در سال های اخیر و با آموزش‌های ایمنی و اطفای حریق در مدارس و همچنین آشنا کردن دانش‌آموزان با خطرات ناشی از مواد محترقه، دیگر دانش‌آموزان علاقه و میلی به استفاده از این موارد ندارند.
 
ذکر این نکته که اولیای دانش‌آموزان نیز امروزه با تدابیر آموزشی خاصی فرزندان خود را با خطرات ناشی از استفاده مواد محترقه در چهارشنبه آخر سال آشنا کرده اند.
 

برچسب ها: بخشنامه ، آموزش ، پرورش ، معاونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.