رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: آمادگي داريم تا در صورت تمایل دولت، طرح‌های پرتیراژ پراکنده را تحویل گرفته و با حاکم کردن مدیریت مردمی، آنها را به ثمر برسانيم.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار خراسانی" رئیس سازمان بسیج سازندگی، صبح امروز در مراسم نمادین درختکاری که در دانشکده شهید مطهری بسیج برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه قرارگاه‌های سازندگی سپاه و بسیج، رویکرد جایگزینی درختان مثمر به جای درختان غیرمثمر را پیش گرفته‌اند، اظهار داشت: نزدیک به 38 هکتار از زمین‌های سپاه، امروز در اختیار مجموعه‌های فضای سبز کشور قرار دارد که این امر باعث تقدیر از مجموعه مهندسی سپاه است.

وی افزود: سال گذشته 30 میلیون نهاد و 2 میلیون هکتار اراضی توسط سازمان بسیج سازندگی کشور، محافظت شده و در 187 هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری صورت گرفته است. همچنین یک میلیون و 400 هزار درخت و 4 میلیون غرس نهال در کشور توسط این سازمان صورت گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به ظرفیت سپاه و بسیج در داشتن 490 هزار مکان در کشور و ارتباط ده‌ها میلیون نفر از جوانان با خود تصریح کرد: این امکان فرصت مغتنمي برای نظام در استفاده بهینه از امکانات موجود است.

خراساني ظرفیت تخصصی نیروی انسانی در جغرافیای کشور را دليلی برای تلاش دو چندان در آبادانی کشور دانست و اظهار داشت: در همین‌جا اعلام می‌کنم که در صورت تمایل دولت، قادریم طرح‌های پرتیراژ پراکنده را تحویل گرفته و با حاکم کردن مدیریت مردمی، آنها را به ثمر برسانیم.

وی تأکید کرد: سازمان بسیج، توانایی مردمی کردن توسعه منابع طبیعی را دارد؛ برای مثال امروز ظرفیتی به نام بسیج دانشجویی در کشور وجود دارد که حداقل سالانه 100 هزار نفر را به مناطق محروم اعزام می‌کند که این افراد، توانایی ترویج و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی را دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی همچنین از مطرح کردن پیشنهاد درج نمره فعالیت دانش‌آموزان در حفظ منابع طبیعی در کارنامه‌های آنان به آموزش و پرورش خبر داد و افزود: اکنون در کشور، کمبود قانون مستحکمی برای حفظ منابع طبیعی احساس می‌شود، بنابراین سازمان بسیج سازندگی با همکاری وزارت جهاد و کشاورزی، آمادگی دارد تا قانونی کارشناسی شده را به مجلس ارائه کرده و آماده تصویب کند.

وی در پایان از پیشنهاد سازمان بسیج سازندگی برای طرح جبرانی کارخانجات و مراکز آلودگی‌ساز خبر داد و تصریح کرد: کارخانه‌ها و مراکز آلودگی‌ساز می‌توانند برای جبران آلودگی خود، طرح‌هایی چون کاشت نهال به صورت گسترده را انجام دهند. همچنین برای حفظ و صیانت از جنگل ها بهتر است روش‌های پیشرفته، جایگزین روش سنتی شود.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار