فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به كاهش جان باختگان ناشي از تصادفات رانندگي گفت:هدف ما در سال آينده كاهش 10 درصدي تلفات است.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح امروز در مراسم صبحگاه عمومي، ضمن تبريك سال جديد گفت: اميدوارم كه در سال آينده همواره توفيقات و سرافرازي هاي اين نظام مقدس را شاهد باشيم.

* آماده باش 60 هزار نيروي واکنش سريع در کشور


فرمانده نيروي انتظامي به پيشرفت هاي نيروي انتظامي در حوزه راهور نيز اشاره كرد و اظهار داشت: در سال جاري، 5/6 درصد كاهش جان باختگان ناشي از تصادفات رانندگي را شاهد بوديم كه با در نظرگرفتن كاهش 5/13 درصدي سال گذشته در مجموع در طول 2 سال، تلفات رانندگي 20 درصد كاهش داشته است.
 وي ادامه داد: هدف ما در سال آينده كاهش 10 درصدي تلفات است. 
وي به كنترل مواد مخدر كه بزرگترين، پرچالش و نگران كننده ترين موضوع در خانواده ها است اشاره كرد و گفت: امسال توفيقات زيادي در عرصه درمان و مبارزه با خرده فروشان بدست آورديم. اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: ورود مشروبات الكلي، مواد منفجره، كالاي قاچاق و انسان، كاهش چشمگيري داشته است. 
احمدي مقدم، در خصوص جرائمي مانند قتل، گروگانگيري، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ترور نيز گفت: تمامي اين جرائم در سال جاري، همانند سال هاي گذشته، كاهش داشته است.
وي با اشاره به اينكه تنها جرم سرقت در كشور افزايش داشته است، افزود: اين جرم در 3 ماهه شهريور، مهر و آبان به دليل التهابات بازار افزايش يافت اما از آذر، شاهد كاهش اين جرم هستيم. 
مقدم به بالاترين ميزان و قدرت كشف درنيروي انتظامي نيز اشاره كرد و افزود: در جريان سرقت اخير از يك طلافروشي، ماموران ما موفق شدند طي 24 ساعت سارقان مسلح را دستگير كنند.
اين مقام ارشد انتظامي، تصريح كرد: به اعتراف مسئولان خارجي كه به كشورما سفر مي كنند، قدرت كشف در ايران بسيار بالا است، البته تمامي اين موفقيت ها توفيق از جانب خدا است. 
احمدي مقدم به ميزان كشفيات پليس فتا اشاره كرد و گفت: اين پليس كه در ايران بسيار جوان است توانسته با كشف 67 درصدي جرائم سايبري بالاترين نرخ كشف در جهان را از آن خود كند. 
فرمانده نيروي انتظامي به نيروهاي واكنش سريع نيز اشاره كرد و اذعان داشت: در حال حاضر 60 هزار نيروي آماده در اين حوزه فعاليت مي كنند،  گرچه در تمامي كشور گسترده هستند اما در مواقع اضطرار نيز بلافاصله به نقاط كشور منتقل مي شوند. 

*ناجا به کارکنان خود بدهکار نيست 


وي به پرداخت هاي كاركنان نيروي انتظامي نيز اشاره كرد و گفت: در بخش اداره سازمان در حاليكه ابلاغيه دولت براين اساس بود كه اضافه كار و فوق العاده هاي مرزي و غيره، پرداختي انقباظي داشته باشند، اما خوشبختانه پاداش پايان خدمت براي تمامي كاركنان پرداخت مي شود و حتي ناجا هيچ بدهي به كاركنان ندارد. 
فرمانده ناجا ادامه داد: در سال جاري وام هاي معيشتي، وديعه و واگذاري هاي مسكن دو برابر شده به طوريكه تا پيش از اين،12 هزار نفر صاحب مسكن بودند اما امسال اين رقم به 21 هزار نفر رسيد. 
احمدي مقدم افزود: در سال جاري، سه سبد خوراك به كاركنان اهدا شد اين درحالي است كه تعداد اين سبدها در سال آينده، به 4 سبد افزايش خواهد يافت. 
وي گفت: در بخش خوراك سربازان، كاركنان، تعميرات و سوخت با مشكل مواجه نشديم و حتي امسال خريد تجهيزات ما 5/1 برابر سال گذشته بود.
فرمانده ناجا تصريح كرد: در سال 91، 300 ميليارد تومان هزينه صرف ساخت و ساز شد كه ميزان پرداخت دولت در اين زمينه، حدود 10 ميليارد تومان بود‎. نيروي انتظامي در بخش عمران فعاليت هاي خود را 2 برابر كرده است كه از ستاد ناجا تا صفر مرزي ادامه دارد. 
وي ادامه داد: در سال 90، 3 هزار خودرو اما در سال 91، 4 هزار و 600 خودرو، خريداري شد كه در حال حاضر 3 هزار و 500 خودرو تحويل نيروي انتظامي شده است.
فرمانده ناجا بيان كرد: در حال حاضر نيروي انتظامي، در انبارهاي خود هيچ مشكلي ندارد و حتي در چند ماه آينده نيز بدون سهميه مي تواند مايحتاج خود را تامين كند. 
اين مقام ارشد انتظامي اظهار داشت: سازمان ناجا در ابعاد معنوي نيز پيشرفت هايي داشته تا جائيكه شاهد كاهش 20 درصدي تخلفات درون سازماني هستيم. 

*ثبت روزانه 3 تخلف در کشور از مامورين ناجا 


احمدي مقدم افزود: تنها 10 درصد تخلفات مربوط به حوزه ماموريت ها است كه اگر به طور ميانگين آن را در نظر بگيريم روزانه 3 فقره تخلف در كل كشور وجود دارد. 
وي به در اوج بودن نيروي انتظامي در شاخص هاي ايماني اشاره كرد و گفت: گسترش دوره هاي بصيرت و افزايش تعداد حافظان قرآن در ميان كاركنان و خانواده هاي آنان مويد اين مطلب است و اين توفيقي است كه در سايه اتكا به خداوند و تمسك به ريسمان ولايت صورت گرفته است.
فرمانده ناجا خاطرنشان كرد: بزرگترين بركتي كه ما از آن بهره منديم نعمت ولايت است./ف
برچسب ها: کاهش ، تصادف ، رانندگی ، ناجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار