مدیرکل دامپزشکی استان گفت استان آذربایجان شرقی از لحاظ بیماریهای دامی از شرایط ایده الی برای دامپروری برخوردار است.

دکتر زندیه در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، صنعت دامپروری در کشور را رو به رشد دانست و گفت :بر خلاف منابع نفت و معدن که رو به پایان است صنعت دامپروری رو به رشد بوده و با مدیریت مختصر می توان در امر تولید انقلاب بوجود آورد.

وی ازکسب رتبه برتر استان در امر جی آی اس دام و طیور و آبزیان خبر داد و گفت اداره کا دامپزشکی استان مراقبت های ویژه و فنی را افزایش داده و به محض مشاهده بیماریها نسبت به ریشه کنی آن اقدام می کند.

وی جنگ آینده را جنگ آب و غذا در جهان توصیف کرد و گفت اگر در این خصوص دیر بجنبیم قافیه را خواهیم باخت.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه شوراها و رسانه های گروهی باید در امر تولید فرهنگ سازی کنند تصریح کرد گوشتی که الان در داخل کشور تولید می شود 25 هزار تومان برای دولت تمام می شود در حالی که گوشت گوسفند وارداتی به قیمت 40 هزار تومان تمام می شود لذا تلاش در جهت تولید داخلی یک فرصت طلایی برای رشد و شکوفایی صنعت دامپروری است.

وی پیشگیری از بیماریهای مشترک را ضروری خواند و گفت آمار بیمارهای آنفولانزا – هاری و سیاه زخم در استان رو به کاهش بوده است.

وی گفت استان آذربایجان شرقی از نظر شاخص های اختصاصی رتبه دوم کشوری را کسب کرده که این موفقیت بزرگی برای استان محسوب می شود.

وی همچنین از تولید مرغ ارگانیک برای اولین بار در استان خبر داد و گفت این مر در مراحلی پیچیده محقق شد و برای اولین بار محموله در حدود 240 تن به بازار عرضا شد که امیدواریم این محصول در مرحله نعدی به 1000 تن افزایش یابد./س

برچسب ها: تولید ، مرغ ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.