استاندار استان مرکزی گفت: تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه شازند که به زودی با حضور رییس جمهوری بهره برداری خواهد شد در جهان کم نظیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، شعبانی فرد در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه تولید کننده انواع لنت های ترمز خودرو در شهرستان زرندیه افزود: تولید بنزین در پالایشگاه شازند با راه اندازی طرح توسعه آن، از چهار و نیم میلیون به 16 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به این که این طرح با سرمایه گذاری حدود 10 میلیارد دلاری توسط دانشمندان این سرزمین ساخته شده است، اظهار کرد: آمریکا و نظام سلطه قصد داشتند با تحریم بنزین، ما را زیر فشار قرار دهند.
شعبانی فرد بیان کرد: اما به همت دانشمندان و متخصصان ایرانی ساخت بنزین با استاندارد یورو چهار و پنج و سوخت بیشتر هواپیماها در پالایشگاه شازند استان مرکزی انجام می شود.
وی گفت: آمریکایی ها تاکنون توانسته اند روزانه 30 هزار بشکه مازوت را تبدیل به بنزین کنند این در حالی که امروز جمهوری اسلامی توانسته با همت دانشمندان خود 75 هزار بشکه مازوت در روز را به بنزین تبدیل کند.
وی با بیان این که حدود یک چهارم صنعت کشور در استان مرکزی واقع شده است، گفت: این استان دارای دو هزار و 850 واحد صنعتی است که 175 هزار نفر با تحصیلات مختلف در آنها فعالیت دارند.
استاندار استان مرکزی بیان داشت: زیرساخت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این استان به صورت همه جانبه فراهم شده است و با اقتصاد مقاومتی می توان تهدیدها را به فرصت تبدیل و بخشی از بازارهای ملی و فراملی را با تولید انواع محصول ها در اختیار گرفت.
به گفته وی، استان مرکزی یکی از استان های امن کشور است که همواره مورد توجه سرمایه گذاران بوده و این امر باید بیش از پیش تقویت شود.
شعبانی فرد از تولید کنندکان قطعات خودرو خواست علاوه بر تامین بازار داخل، صادرات و ورود به بازارهای خارجی را در برنامه کاری قرار دهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.