تمام سرمايه ما براي داشتن سرپناهي براي زندگي هزينه شده ، اين واحدها مشکلي ندارند اما نبود آب و گاز و حتي تلفن سيار مشکل ساز شده است....

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ايجاد شهرهای جدید در کشور برای کنترل مهاجرت روستائیان به کلان شهرها چند سالی است که توانسته جمعيت زيادي را در خود جاي دهد و ساخت مسکن مهر در این شهرها به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح ها يکي از اقدامات اساسي در اين زمينه بوده است.

هدف اصلی این طرح، خانه دار کردن زوج های جوانی بود که آرزوی یک سقف مشترک داشتند که با استقبال خوبی مواجه شد.

نزدیک سه میلیون نفر در مسکن مهر شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد ثبت نام کرده اند، اما نیمی از آنها واجد شرایط نبودند و نیمی دیگر هم هنوز منتظر زندگی زیر سقفی هستند که برای خودشان باشد.

مسکن مهر با وعده های رویایی مسئولان حدود 5 سال از  عمرش می گذرد اما، رویای متقاضیان مسکن مهر تنها رویا باقی مانده و قصد تبدیل شدن به واقعیت را ندارد.

از حق نباید گذشت وزیر راه وشهرسازی با جدیت تمام طرح ساخت مسکن مهر را دنبال کرده و توانسته برابر با تقاضا مسکن مهر بسازد اما مشکل اساسی در این طرح ها نبود امکانات اولیه برای متقاضیان است.
 
در حالی که تعدادی از واحدهای این طرح، آماده بهره برداری اند اما به علت مشکلات زیربنایی نظیر مشکلات تامین آب و برق و گاز امکان سکونت ندارند و آنهایی هم که مشکلات زیربنایی ندارند، مشکل در ارائه خدمات حداقلی برای زندگی نظیر بانک و بیمارستان و مدرسه و رفت و آمد دارند.

بر اساس اين گزارش پای درد دل های متقاضیان مسکن مهر در شهرهای جدید که بنشینی، حرف هاي زيادي براي گفتن دارند.
 
***تحویل واحدها؛ آغاز ماجراهای جدید

اگر خیلی خوش شانس باشید و بعد از ثبت نام و غربالگری، شما در اولویت در اختیار قرار دادن زمین قرار بگیرید. و بعد تعاونی و پیمانکار، کار را آغاز کنند و شما هم ۱۰ میلیون هزینه ساخت را بپردازید و دولت هم تسهیلات ساخت را در اختیار پیمانکارِ پروژه قرار دهد، می شوید جزو کسانی که از راه مسکن مهر صاحب خانه شده ايد و این، تازه شروع ماجرای جدید است!

 همچنين مکان قرار گیری خانه های مسکن مهر که اکثرا در حاشیه شهرهای جدید قرار گرفته است و مشکلات مرکز شهرهای جدید هنوز حل نشده است.

بر اساس این گزارش اگر امروز می خواهید  برگ دیگری از زندگی را ببنید پیشنهاد می کنم به شهر جدید هشتگرد سری بزنید.

شهری که برای بسیاری از متقضایان شهر آرزو ها است ،اما آرزوی اولیه ساکنان مسکن مهر برآورده نشده است.

 براساس این گزارش، مسکن مهرتعاونی های اتومبیل رانی و تاکسیرانی در هشتگرد تنها 10 خانوار دارد اما زندگی این خانوارها دیدنی است.

 زندگی بدون آب و گاز در شرایط امروز برای شما بسیار ساخت ویا حتی امکان پذیر نباشد اما ساکنان این واحدها 6 ماه است که بدون آب و گاز زندگی می کنند.

بنابر اين این گزارش جمعی از خبرنگاران در بازدید از پروژه مسکن مهر هشتگرد متوجه حضور تعدادی از ساکنان این واحدها شدند که ناراضي از رسیدگی نکردن به مشکلات آنها از سوی وزرات نیرو و شرکت گاز بودند.

 در همين راستا يکي از ساکنان اين منطقه در خصوص مشکل واحد خود این طور می گوید : از مهر ماه ساکن این واحدها هستیم، بعد از اتمام ساخت این واحدها به ما قول چند روزه برای تکمیل آب ،گاز دادند اما تاکنون هیج خبری از سوی وزارت آب و گاز نشده است.

يکي ديگر از ساکنان در ادامه می گوید : 3 روز است که از سوی وزارت نیرو آب پیگیری های شدید وصل شده است اما فشار آب بسیار کم است به طوری که هیچ آبی از شیرآلات نمی آید.

یکی دیگر از این ساکنان می گوید: هر دو هفته یکبار به خانه های اقوام برای حمام رفتن یا شستن لباس هایمان می رویم !!!

خانم دیگری در این باره می گوید: تمام سرمایه و زندگیمان را فروختیم تا در این واحدها ساکن شویم  از نظر ساخت و کیفیت این واحدها هیچ مشکلی ندارند اما نبود آب گاز و حتی تلفن برای  ما بسیار مشکل ساز شده است.

وقتی از این ساکنان سوال کردیم آیا تلفن ویا گاز دارید خندیدند گفتند:
اگر به ماگاز هم ندهند عیبی ندارد ما به بخاری و چراغ نفتی راضی هستیم ،تلفن هم نمی خواهیم فقط بیایند انشعابات آب را وصل کنند.

این در حالی است که نفت در این دوره بسیار کمیاب شده است.

 از سوی دیگر وجود زمین های خاکی و تپه های بلند وقتی که باران می آید مشکل رفت آمد برای ساکنان چندین برابر می شود.

در چنين شرايطي چه كسي حاضر مي‌شود در اين مجتمع ساكن شود؟!

بر اساس این گزارش احمد غلامی با بیان اینکه طرح توسعه شهر جدید هشتگرد برای ساماندهی سرریز جمعیت در کلانشهرها در فاصله 65 کیلومتری شهر تهران در حال اجراست، گفت: متاسفانه طی دو دهه اخیر به دلیل کم توجهی به زیر ساخت های این شهر به خصوص در بخش حمل و نقل، توسعه در این شهر جدید صورت نمی گیرد.
 
بر اساس اين گزارش  احمد غلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: همه واحدهايي که تاکنون واگذار شده داراي امکانات زيربنايي بوده است.

وي گفت: هم اکنون چند هزار واحد مسکن مهر د رمرحله دوم آماده واگذاري است و منتظر مراسم رسمي نمي مانيم و هر جا که آماده باشد تقديم مردم مي کنيم و روند ساخت و ساز و واگذاري ها اميدوار کننده است.

غلامي درباره عملکرد تعاوني هاي مسکن افزود: ‌برخي تعاوني ها مانند تعاوني مسکن المهدي و ايران خودرو عملکرد مثبتي دارند اما برخي تعاوني هاي مسکن با وجود اينکه آورده متقاضايان را دريافت کرده اند به موقع تحويل سازندگان مسکن نمي دهند که باعث تاخير شده است.

وي بر همکاري شرکت عمران شهر جديد هشتگرد با سازندگان تاکيد کرد و گفت : مسکن مهر ويلايي خودمالکي داراي سند و قابل خريد و فروش است.

غلامي  افزود گفت : 5 هزار واحد مسکوني سهميه براي مسکن مهر ويلايي در شهر جديد هشتگرد وجود دارد که ساخت 700 واحد مسکوني آغاز  شده است.

اين واحدها به مساحت 100متر و در سه طبقه با بالکن 20 تا 30 متري ساخته مي‌شود و هزينه نهايي آن 60 ميليون تومان است که 25 ميليون تومان آن به صورت وام خواهد بود.

غلامي اظهار داشت : از 50 هزار مسکن مهر در برنامه ساخت تاکنون حدود 5 هزار واحد مسکوني واگذار شده و 10 هزار واحد مسکوني مهر آماده واگذاري است.

وي گفت: سفت کاري 27 هزار واحد مسکوني به پايان رسيده است و با همکاري دستگاه‌هاي خدمات رسان تا پايان سال واگذار مي شود.

مدير عامل شهر جديد هشتگرد با بيان اينکه خدمات زيربنايي 10 هزار واحد تامين شده است، گفت: در شهر جديد هشتگرد مشکل زيادي در زمينه خدمات زيربنايي نداريم و مترو هشتگرد در شش ماه ابتداي سال آينده به بهره برداري مي‌رسد.

بر اساس اين گزارش غلامي با بيان اينکه 3 پروژه 700 واحدي مسکن مهر ويلايي در شهر جديد هشتگرد در حال انجام است گفت: در فاز اول 700 واحد مسکن مهر ويلايي شروع شده و در حال بتن ريزي است.

وي ادامه داد: فاز دوم 700 واحدي مسکن مهر ويلايي قراردادهاي آنها منعقد شده که در حال خاک برداري است.

مديرعامل شهر جديد هشتگرد با اشاره به اينکه زمين براي ساخت 700 واحد مسکن مهر ويلايي نيز تحويل گرفته شده است ، افزود: از هفته آينده اقدامات براي آماده سازي فاز سوم ساخت مسکن مهر ويلايي آغاز مي شود.

غلامي در خصوص تسهيلات مسکن مهر ويلايي در هشتگرد گفت: اين واحدها 2 ميليون تومان تسهيلات دارد و با 35 ميليون تومان آورده متقاضيان مي توانند يک واحد مسکن مهر ويلايي در هشتگرد تحويل بگيرند.

مدير عامل هشتگرد در ادامه يادآور شد: کل آورده براي مسکن مهر ويلايي 60 ميليون تومان است./خ
برچسب ها: سرمایه ، واحد ، آب ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار