با توجه به حضور پررنگ نشریات علمی در فضای مجازی، انتظار می‌رود در نمایشگاه‌های بعدی نشریات تخصصی جایگاهی نیز برای نشریات الکترونیک اختصاص یابد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، «علی حکیم جوادی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در حاشیه بازدید از نمایشگاه نشریات تخصصی درباره ضرورت انتشار نشریات علمی و تخصصی گفت: یکی از موضوعات مورد بحث در مدیریت دانش، بحث نوشتن و مکتوب کردن است و دانشی که چه به صورت ضمنی و چه صریح تولید می‌شود، باید در مدیریت دانش نیز در نظر گرفته شود و در اختیار دیگران قرار بگیرد که این امر، به تولید علم نیز کمک می‌کند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه در حال حاضر نشریات به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌روند، عنوان کرد: قرار گرفتن در دنیای الکترونیک سبب شده که اکثر نشریات به ویژه نشریات تخصصی از این ویژگی استفاده کنند و امیدوارم جایگاهی ویژه نیز برای نشریات الکترونیک تعیین شود.

حکیم جوادی درباره ضرورت برپایی نمایشگاهی تحت عنوان نشریات تخصصی، اظهار کرد: برگزاری هر نمایشگاه و جشنواره‌ای در یک حوزه خاص، عملاً آن حوزه را گرم نگاه می‌دارد و ما از برپایی هر نمایشگاه تخصصی مرتبط با علم و فناوری استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی مربوط به حوزه کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط اگر کمکی از جانب ما برای بهتر برگزار شدن چنین نمایشگاه‌هایی بر می‌آمد، دریغ نمی‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برخی از موضوعات علمی را موضوعات فرابخشی دانست و تاکید کرد: در انجام بعضی کارها در کشور نیاز به کار تیمی داریم که خوشبختانه در حضورمان در مجامع بین‌المللی این شرط را رعایت کردیم و از تخصص‌های مختلف بهره گرفتیم/س  

برچسب ها: نشریات ، تخصصی ، الکترونیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.