مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به پویایی روزافزون و بیش از پیش برنامه‌های تحولی کمیته امداد، گفت: حمایت از مددجویان کمیته‌ی امداد(ره) در بیش از 35 سرفصل کاری انجام می شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، «بهرام ولی‌زاده» در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت یاد امام راحل و تأسیس این نهاد در نخستین روزهای پیروزی انقلاب، اظهار کرد: کمیته امداد در شرایطی تأسیس شد که حاکمیت هنوز تثبیت نشده بود و این امر نشانه‌ی درایت امام راحل و توجه ایشان به امور محرومان بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمیته امداد پس از تأسیس در ابتدا با هدایت‌های امام راحل و پس از آن بزرگوار، مقام معظم رهبری و همراهی‌های مردم و دولت‌ها، امروز پس از 34 سال با پویایی و برنامه‌های به روز در ابعاد مختلف و در بیش از 35 سرفصل کاری خدمات مختلفی را ارایه می‌کند و منشأ توانمندی در جامعه بوده و در کاهش معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نقش تأثیرگذاری دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به فرارسیدن سال‌روز تأسیس این نهاد و به تبع آن هفته احسان و نیکوکاری، گفت: شعار امسال جشن نیکوکاری «سلامت، توانمندی و تحکیم نهاد خانواده» شعار امسال کمیته امداد است و برنامه‌های مختلفی در این ایام در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که برنامه‌های کمیته امداد محدود به هفته احسان و نیکوکاری نیست و در تمام ایام سال برنامه‌های این نهاد به صورت پویا اجرا می‌شود، گفت: این ایام فرصتی برای اطلاع‌رسانی بیش از پیش است و اینکه مردم در کنار محرومان قرار گیرند و رسالت، نقش و مشارکت آن‌ها به تصویر کشیده شود.

ولی‌زاده در ادامه با بیان این‌که امسال از 12 تا 18 اسفند هفته‌ی «احسان و نیکوکاری» بود، افزود: امسال برنامه‌های امداد با همکاری دستگاه‌هایی از قبیل صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج مستضعفان، امور ‌مساجد و با استفاده از تجارب سال‌های پیش با محوریت امداد برگزار شد.

وی گفت: امسال 726 پایگاه در سطح استان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کند که شامل برپایی پایگاه‌هایی در میادین معابر، اصلی شهرها، پایگاه‌های سیار، دفاتر کمیته امداد و معابر، مساجد و مدارس است.

وی با اشاره به اهداف معنوی امداد در برگزاری جشن نیکوکاری، گفت: در گام نخست بحث معنوی جمع‌آوری این کمک‌ها است که با توجه به اهداف کمیته امداد و اعتقادات عمیق دینی حضور مردم و حمایت آن‌ها از اقشار آسیب‌پذیر در نوع خود پشتوانه ملی و معنوی برای جامعه محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان هم‌چنین با اشاره به بحث توزیع کمک‌ها ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها مقرر شد کمیته‌ی امداد به عنوان واسطه در نخستین فرصت با آنالیز کمک‌ها، مبالغ را در اختیار گروه‌های خاص خود قرار دهد.

ولی‌زاده تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها، بخشی از کمک‌ها در اختیار خانواده‌های تحت پوشش، بخشی در میان خانواده‌های دو دهک پایین جامعه غیر تحت‌پوشش و هم‌چنین کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس نیز در میان دانش‌آموزان شناخته شده نیازمند با کمک انجمن اولیا و مربیان توزیع می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: زنجان ، مددجو ، نیکوکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.