مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، با اشاره به اتمام فاز اول پروژه بین المللی ترسیب کربن در این استان، گفت: فاز دوم این پروژه بزودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

حبیب الله شریفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران، با بیان اینکه منابع طبیعی محور توسعه و رشد اقتصادی است، اظهارداشت: منابع طبیعی و محیط زیست است که با تامین منابع غذایی، تنوع زیستی و بیابان زدایی زمینه حیات را فراهم می کند.

وی حفظ پوشش گیاهی را، مهمترین رسالت منابع طبیعی ذکر و تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی مهمتر از سد است چراکه در صورت نبود منابع طبیعی و آبخیزداری، سدها از گل ولای انباشته می شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، گفت: منابع طبیعی یک چرخه بزرگی است که در کنترل مهمترین چالش های قرن اخیر؛ بیابان زایی، تغییر اقلیم و کمبود آب شیرین نقش مهمی ایفا می کند.

شریفی، با تاکید براینکه حفظ منابع طبیعی حفظ حیات انسان است، تصریح کرد: با توجه به اقلیم خشک خراسان جنوبی و خشکسالی های چند ساله دراین استان، کاشت درختان یک منبع حیاتی در تولید اکسیژن وبیابان زدایی است.

وی با اشاره به فعالیت های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در دولت نهم ودهم، خاطرنشان کرد: اجرای عملیات آبخیزداری، اجرای عملیات بیابان زدایی، جنگل کاری و تولید 9 میلیون اصله نهال از مهم ترین این دستاوردها می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.