مدير داخلي پايگاه چغازنبيل و هفت‌ تپه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی استان گردشگران زیادی به این مناطق بیایند.


                                                                                                                                                              گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛عبدالرحیم بنا اظهار کرد: در ایام نوروز تجمع بازدیدکنندگان در باغ موزه هفت تپه برای صرف ناهار و شام و استراحت بیشتر از سایر نقاط منطقه است و هر ساله در این منطقه گردشگران زیادی حضور می‌یابند.                                                                                               

وی افزود: اسکان و اقامت شبانه در محوطه‌های تاریخی ممنوع است و این محوطه‌ها فقط برای بازدید است ولی گردشگران می‌توانند در شهرستان شوش و اطراف آن در مناظر سرسبز، اقامت‌گاه‌ها، مراكز اسكان فرهنگيان و هتل‌ها اسكان پيدا کنند.                                                                                                                        

مدير داخلي پايگاه چغازنبيل و هفت‌ تپه خاطرنشان کرد: محوطه‌هاي تاریخی شاید با چیزی که در ذهن خیلی‌ها است متفاوت باشند چراكه در این محوطه‌ها نمی‌توان فضای سبز ایجاد کرد.                                                                                                                                                     

وی در خصوص محوطه چغازنبیل گفت: این محوطه اولین اثر کشور بوده که در سال 1979 با شماره 113به ثبت جهانی رسید. سازه‌های آبی ـ تاريخي شوشتر نیز به عنوان دومین اثر ثبت جهانی خوزستان مطرح است. همچنين پرونده محوطه شوش نیز برای ثبت جهانی در دست بررسی است.                 

بنا اظهار کرد: بازدید‌کنندگان وقتی به خوزستان می‌آیند از مسیر شوش، شوشتر و هفت تپه عبور می‌کنند و بیشتر آن‌ها برای بازدید از چغازنبیل به این منطقه می‌آیند.

وی بيان کرد: سازه‌های آبی ـ تاريخي شوشتر و تعداد بی‌شماری تپه و محوطه تاریخی لزوم ایجاد یک دالان گردشگری را برای هر بازدیدکننده غیرمتخصص تداعی می‌کند. همین امر باعث شده که میراث فرهنگی خوزستان در موقعیت‌های مناسب به تکمیل ایده‌هاي عظیم گردشگری بپردازد.

مدير داخلي پايگاه چغازنبيل و هفت ‌تپه در خصوص امنیت این مناطق در ایام نوروز گفت: چند روز پیش از نوروز با نیروی انتظامی در خصوص برقراری امنیت گردشگران هماهن‌ی های لازم صورت می‌گیرد و نيروي انتظامي در محوطه مستقر مي‌شود./س


برچسب ها: دالان ، گردشگری ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.