مسئول بخش کودکان بیمارستان شهید مطهری گفت: رده سنی که بیشترین آسیب را در چهارشنبه سوری می بینند کودکان بین 8 تا 15 سال هستند.

بهنام ثبوتی، فوق تخصص بیماری عفونی کودکان و مسئول بخش کودکان بیمارستان شهید مطهری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه با کارهای آموزشی که صورت گرفت آمار کودکان آسیب دیده سال پیش نسبت به سال های گذشته کمتر بود.

وی افزود: سال گذشته 4 مورد بستری که یکی منجر به قطع عضو و سه کودک دیگر دچار سوختگی عمقی شده بودند همچنین 15 تا 20 مورد نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: رنج سنی که دچار سوختگی در چهارشنبه سوری می شوند بین 8 تا 15 سال سن دارند.

ثبوتی اظهار کرد: خوشبختانه در سال های اخیر شهرداری به کمک ارگان های مربوطه فضای امنی را جهت برگزاری جشن چهارشنبه سوری ایجاد کرده است که با حضور کارکنان این نهادها این مراسم در شرایط سالم و دور از هرگونه حادثه برگزار می شود.

مسئول بخش کودکان بیمارستان شهید مطهری در ادامه تصریح کرد: پوست محافظ فیزیکی بدن است و زمانی که آسیب ببیند ممکن است سوختگی درجه یک، 2، 3 و 4 ایجاد کند که درجه 2 به بعد عمقی و دارای عوارض جبران ناپذیری است.

وی اضافه کرد: از لحاظ جسمانی اندام های فوقانی (دست، انگشت، چشم، صورت) بیشترین آسیب را می بینید که در این بین چشم از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی در خصوص صداهای ایجاد شده توسط این مواد محترقه نیز عنوان کرد: آلودگی های صوتی ایجاد شده توسط این مواد از لحاظ روحی برای کودکان و خانم های باردار بسیار مضر بوده و در دراز مدت موجب ایجاد مشکلاتی به صورت نهفته می شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار