مفسر قرآن و استاد حوزه گفت: فطرت الهی، فطرتی است که تمامی مردم بر آن مفطور شده و تا زمانی که اسلام فطرت می‌بیند، ارتباط اسلام با مردم پابرجاست و زمانی که خدشه‌ای وارد شود، فطرت پس می‌زند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام مهدی معمار منتظرین در سلسله نشست‌های فرصت تاریخی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای روشن شدن کفران نعمت الهی انقلاب اسلامی و استفاده از این فرصت‌ها باید ابتدا ببینیم چه فرصت‌هایی را خدا به ما عطا کرده است، اظهار کرد: غرض از این نعمت‌ها این است که ارتباط ما با قرآن قطع نشود و اسلام رابط بین ما و خطرهای این ارتباط است.

وی افزود: اسلام، مردم و ارتباط بین اسلام و مردم سه ارتباطی هستند که در طول 14 قرن گذشته و در سایه عالمان دینی دیده شده است.

مفسر قرآن و استاد حوزه با اشاره به اینکه قرآن و عترت هر دو با هم آمده است، تصریح کرد: قرآن و عترت هر دو با هم هستند و اسلام صورت کتبی و محمد رسول الله(ص) صورت عینی و در کل اسلام برای گروهی به نام «ناس» آمده است.

وی ادامه داد: اسلام دین مردمی است و خود پیغمبر(ص) ارتباط بین اسلام و مردم است.

معمار منتظرین گفت: فطرت الهی، فطرتی است که تمامی مردم بر آن مفطور شده و تا زمانی که اسلام فطرت می‌بیند، ارتباط اسلام با مردم پابرجاست و زمانی که خدشه‌ای وارد شود، فطرت پس می‌زند و این ارتباط یکی از ارکان مهم این نعمت الهی است.

 در بخشی دیگر از این نشست پرسشی مطرح شد که موسی نجفی، رئیس پژوهشکده فرهنگ، انقلاب و تمدن اسلامی و استاد علوم سیاسی پژوهشکده علوم انسانی در پاسخ به این سئوال که آیا غرب یک کلیت است و همانند کیسه‌هایی پر از گوی می‌ماند که باید یکی را انتخاب و از داخل آن یک گوی را برداشت و نقش طبقه متوسط در این جریان چیست، پاسخ داد: غرب یک کلیت است و این طور نیست که پراکنده باشد، بلکه آنچه در غرب است ما نمی‌پسندیم و غرب مقابل هدف برای مبدأ و جایگاه انقلاب اسلامی است./ج1

برچسب ها: قرآن ، تاس ، پژوهشکده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.