معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات یک « نه» قاطع و محکم به ایادی استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عیسی قنبری در همایش آموزشی و توجیهی انتخابات که در سالن جلسات ساختمان شماره سه استانداری آذربایجان غربی با حضور فرمانداران و بخشداران استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل برپا شد، اظهار داشت: مشارکت داوطلبانه و حداکثری اقشار مختلف جامعه در انتخابات‌های مختلف این پیام را برای دشمنان نظام اسلامی به دنبال دارد که همچنان به آرمان‌ها و آمال‌های روزهای نخست پیروزی رسیدن انقلاب پایبند هستند.

وی حضور داوطلبانه و توام با احساس مسئولیت مردم در انتخابات‌های سال آینده را یک امر بدیهی و روشن دانست و افزود: با وجودی که ملت ایران در برهه‌های مختلف تاریخی نشان داده‌اند، نسبت به سرنوشت کشورشان حساسیت لازم را دارند و در راه اعتلای نظام اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نیستند ولی با این همه لازم است مقدمات لازم برای برپایی باشکوه انتخابات فراهم شود.

قنبری برپایی انتخابات در آذربایجان غربی را دارای حساسیت ویژه دانست و افزود: برپایی آئین‌های سیاسی و اجتماعی مختلف همچنین انتخابات در این خطه از اهمیت دوچندان برخوردار است چرا که مردم این استان به دلیل قرابت با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه مرزبانان کشور اسلامی هستند.

وی به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در این استان اشاره کرد و افزود: سایر استان‌ها برپایی انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا را در پیش‌رو دارند ولی در آذربایجان غربی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برپا می‌شود بنابراین روزهای پر کاری را در مقابل داریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی جمعیت مردم این استان را 3 میلیون نفر ذکر کرد و گفت: 63 درصد این جمعیت شهری هستند به طوری که در این استان 17 شهرستان، 9 شهرستان مرزی، 42 شهر، 40 بخش وجود دارد همچنین 3 هزار و 31 روستای دارای سکنه وجود دارد.

قنبری با بیان اینکه برپایی انتخابات در فضایی صمیمانه و عاری از هر گونه مسئله یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان در این ایام است، افزود: برای تحقق یافتن این موضوع همایش و جلسات مختلف تا زمان فرا رسیدن موعد انتخابات برپا می‌شود و جلسات پرسش و پاسخ نیز شکل می‌گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.