نشریات تخصصی زیادی هم اکنون در زمینه های علمی و پژوهشی در ایران به فعالیت می پردازند برپایی نمایشگاه هایی مانند نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی می تواند این نشریات را از مهجوریت در آورد.

 

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، «دکتر اصغر افتخاری» معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع)در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصصی با بیان این مطلب درباره لزوم و ضرورت وجود نشریات تخصصی گفت: اگر بخواهم به صورت استعاری بیان کنم، نشریات علمی و تخصصی سکوی پرشی برای تولیدات علمی هستند.

وی با اشاره به اینکه اولین اقدام برای جوانان در این عرصه ورود به نشریات تخصصی و علمی است، بیان کرد: البته ورود به نشریات علمی و پژوهشی کاری بسیار دشوار است و سطح های روشی، محتوای خاص خودش را دارد و کسانی که بتوانند در این نشریات مقاله یا مطلب دهند، اولین قدم در عرصه علمی کشور را برداشته اند.

افتخاری افزود: دانشجو یا محقق می تواند خود را در اولین فعالیت علمی اش در نشریات تخصصی بسنجد و حتی می تواند خود را ارتقا دهد.

وی عالی ترین سطوح نشریات تخصصی را نشریات پژوهشی علمی دانست و گفت: اگرچه یک دانشجو در ابتدای راه حرفه ای است قرار دارد، اما استارت اولیه حرکت به سمت ارتقای علمی برای یک محقق، حضور در یک نشریه تخصصی و علمی است.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) در مورد لزوم برپایی نمایشگاه نشریات تخصصی نیز بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در حوزه علوم تخصصی کشور از این جهت که به معرفی این علوم و همچنین زمینه سازی برای آشنایی با ظرفیت های موجود فراهم می آید، بسیار لازم است.

دکتر افتخاری تاکید کرد: در روزگار جهانی شدن ملت ها، نباید هیچ ابزاری را برای نمود و افزایش ظرفیت ها، کنا گذاشت و حتی ابزارهای سنتی می توانند باز تعریف شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. نمایشگاه نشریات تخصصی نیز می تواند ظرفیت های موجود نشریات را نمایان کند.

وی در توضیح سطوح مختلف مقالات علمی در نشریات تخصصی گفت: در حال حاضر به جز استاندارد آی اس آی که جهانی است، استانداد مقالات علمی آی اس ایی که استاندارد جهان اسلام است نیز رواج پیدا کرده است، چون عمده نشریات پژوهشی علمی با رویکرد دینی می توانند خود را عرضه کنند.

اولین نمایشگاه نشریات تخصصی به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه در سالن حجاب تهران گشایش یافت و تا 20 اسفند ماه در این مکان ادامه می یابد./س

برچسب ها: نشریات ، تخصصی ، سکوی پرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.