حمل، نگهداري، خـــريد و فروش و توزيع و ساخت و مونتاژ مواد محترقه جرم محسوب و از 91 روز تا 2 سال حبس براي مرتكبين اينگونه جرايم در نظر گرفته شده است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با توجه به نزديك شدن روزهاي پاياني سال و شور و شوق مردم بويژه كــــودكان و نوجوانان در استقبال از سال جديد متأسفــــانه تعدادي افراد فرصت‌طلب و سودجو به بهانه چهارشنبه آخـر سـال (چهارشنبه سوري) اقدام به تهيه و توزيع انواع مواد محتـــــــرقه انفجاري و آتش‌زا بين مـــردم مي‌کنند.

از آنجا كه خريداران اينگونه مواد را اكثرا جوانان و نوجوانان تشكيل مي‌دهند كه با به‌كارگيري اين گونه مواد در معابر عمومــــــي شهرها و مـــراكز پرجمعيت باعث ايجـاد صداهاي مهيب انفجاري‌، رعب و وحشت و سلب آسايش شهروندان شده و به تبع آن زمينه اخلال در نظم و آسايش عمومـــي و ايجاد مزاحمت براي بانوان و اطفال را فراهم مي‌کند به نحـــوي كه در طول ساليان گذشته بر اثر اقدامات مذكور و احتــراق چنين موادي تعدادي از هموطنان عزيز خصوصـــاً اطفال و نوجوانان به لحاظ انفجار يا احتراق جان خود را از دست داده يا دچار صدمــات شديد و غير قابل جبراني شده‌اند و در برخي موارد نيز خسارات مالي فراواني به مردم و استفاده كنندگان آنها واردشده است.

با عنايت به مراتب فـوق از آنجـا كه ارتكاب چنين اعمالي زيبنده مردم اصيل، فهيم و با فرهنگ ايرانيان نيست، از طرف ديگر به موجب قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غيرمجاز مصوب 7/6/1390 حمل، نگهداري، خـــريد و فروش و توزيع و ساخت و مونتاژ مواد محترقه جرم محسوب و از 3 ماه و يك روز تا 2 سال حبس براي مرتكبين اينگونه جرايم در نظر گرفته شده است. لذا مراجع قضـايي و انتظامي با توزيع كنندگان بويژه واحدهاي صنفي متخلف و استفاده كنندگان خطرساز قاطعانه برخورد و اقدام قانوني و قضايـــي را معمول خواهند داشت.

بنابراين از عموم مردم شريف استان زنجان تقاضا دارد هرگونه اطلاعاتي در اين زمينه را به دادسراهاي استان و نيروهاي انتظامي اعلام کرده و از خريد مواد محترقه بخصوص توسط فرزندانشان جداً جلوگيري کنند. ضمناً تمامي واحدهاي صنفي كه اقدام به نگهداري و خريد و فروش مواد محترقه مي‌کنند توسط امــاكن نيروي انتظامي پلمپ خواهند شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار