نمایند عرب کنست رژیم صهیونیست تاکید کرد صهیونیستیها دوستدار صلح در کشورهای دنیا نیستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی ؛ دکتر احمد طیبی درباره انتخابات اخیر در اسرائیل گفت ما فکر می کردیم این کنست از کنست قبلی تندروتر باشد اما این اتفاق نیفتاد. در این دور از انتخابات بیشتر میانه روها،لیبرالها و سکولارها پیروز شدند. البته نمی توان گفت که این اتفاق لزوما به پیشبرد روند صلح با فلسطینیان کمک خواهد کرد.

واقعیت این است که اسرائیلی ها به خود صلح اهمیت نمی دهند بلکه برای آنها روند صلح بیشتر مهم است. آنها خیلی درباره صلح صحبت می کنند اما هیچ کاری برای تحقق آن انجام نمی دهند. آنها عشق حرف زدن و قرار گرفتن جلوی دوربین و مذاکره دارند و اساسا هدف آنها همین است. بعلاوه می بینیم که اسرائیل سرگرم سازمان دهی مجدد برای اشغال است و اصلا دنبال پایان دادن به آن نیست.

دکتر احمد طیبی درباره حضور کمرنگ عربها در انتخابات اسرائیل گفت این بار حضور عربها در انتخابات سه درصد افزایش داشت. البته هنوز حضور عربها در انتخابات بسیار ضعیف است. نیمی از آنها اصلا در انتخابات شرکت نمی کنند. به نظر من حضور ضعیف عربها در انتخابات اشتباه است. یکی از مشکلات عربهای اسرائیل این است که در انتخابات متحد نیستند و احزاب عرب در انتخابات توافق ندارند. البته به نظر من در آینده حضور نمایندگان عرب در پارلمان اسرائیل بیشتر خواهد بود. 
احمد طیبی درباره حضور نداشتن عربها در ارتش اسرائیل گفت به لحاظ عقیدتی عربهای اسرائیل نمی توانند در ارتش خدمت کنند زیرا ارتش اسرائیل ارتشی اشغالگر است که علیه مردم ما می جنگد. بعلاوه دولت اسرائیل نیز از عربها نخواسته است در ارتش خدمت کنند. 

احمد طیبی درباره آینده نتانیاهو در دور جدید گفت هیچ کسی نمی تواند عملکرد و کارهای او را در دور جدید پیش بینی کند. او قابل پیش بینی نیست. بعلاوه او به بن بست علاقه زیادی دارد زیرا می خواهد همیشه بگوید که هیچ شریکی برای او در میان فلسطینیان وجود ندارد تا درباره روند صلح گفتگو کند. این شعار نتانیاهوست . او فکر می کند به عنوان رهبر اسرائیل می تواند با این حرفها اسرائیلیها را متقاعد کند و به این رویکرد خود ادامه دهد . من فکر نکنم بدون پایان دادن به اشغالگری و تحقق راه حل دو کشور آینده اسرائیل تضمین شود و در این مسئله نتانیاهو مسئول است.



برچسب ها: صلح ، صهیونیست ، کنست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار