بن بست سیاسی در ایتالیا همچنان ادامه دارد و مسئله محکومیت برلوسکنی نخست وزیر سابق این کشور اوضاع را پیچیده تر ساخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24 ؛ ملیسا بل تحلیلگر این شبکه افزود محکومیت سیلویو برلوسکنی نخست وزیر پیشین به نقض اسرار قضایی در ارتباط با رسوایی بانکی مربوط می شود. برلوسکنی به اتهام انتشار صدایی ضبط شده در چارچوب تحقیقات درباره خرید یک بانک توسط یک شرکت بیمه مجرم شناخته شده و به یک سال زندان محکوم شده است اما او به زندان نخواهد افتاد زیرا در ماه سپتامبر این پرونده مشمول زمان خواهد شد و برلوسکنی در صورت درخواست تجدید نظر می تواند پرونده را تا ماه سپتامبر به درازا بکشاند.

این کارشناس ادامه داد دو پرونده دیگر قضایی در ماه جاری علیه برلوسکنی وجود دارد. اما به رغم همه محکومیتها وی توانسته است با محبوبیت فراوان به سیاست بازگردد.کارشناس سیاسی فرانس بیست و چهار ادامه داد ایتالیا امروزه در بن بست کامل سیاسی قرار دارد زیرا جناح چپ نتوانست با کسب اکثریت دولت تشکیل دهد در حالی که جناح راست که مرده تصور می شد، بازگشتی مقتدرانه به ثبت رسانده است. در ایتالیا برای تشکیل دولت به کسب اکثریت در دو مجلس نمایندگان و سنا نیاز است. 

به په گریلو طنزپرداز سابق ایتالیایی که در راس مهمترین حزب ایتالیا قرار گرفته نخواسته است با هیچ یک از احزاب راستگرا و چپگرا ائتلاف کند و به طور اجتناب ناپذیری کشور به سوی انتخابات پارلمانی دوباره پیش خواهد رفت. مذاکرات پشت پرده بین گروهها و جناحهای مختلف سیاسی تا کنون هیچ نتیجه این داده است. یک سال پس از روی کارآمدن فن سالارها در ایتالیا برای نجات کشور از بحران، ایتالیا دوباره وارد دوره بحران اقتصادی شده است. 



برچسب ها: برلوسکنی ، زندان ، محکوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار