مراسم خاک‌سپاری "هوگو چاوز" امروز ساعت ۱۹ به وقت تهران در کاراکاس برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا ساعت 11 صبح امروز به وقت محلّی و ساعت 19 به وقت تهران با حضور سران 33 کشور و 55 هیئت بلندپایه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

هوگو چاوز دو روز پیش بر اثر بیماری سرطان درگذشت؛ بنابر اعلام خبرگزاری شینهوا، "الیاس خاوا" وزیر خارجه ونزوئلا ضمن اعلام این خبر در تلویزیون دولتی این کشور از حضور سران کشورها برای شرکت در مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز تقدیر کرد و آن را نمونه‌ای از موفقیت رئیس جمهور کشور ونزوئلا در ترویج عشق و محبت و نشانه‌ای از اهمیت رهبری سیاسی وی عنوان کرد.

شايان ذكر است رئيس‌جمهور كشورمان نيز بامداد امروز به وقت محلي وارد فرودگاه كاراكاس شد و در بدو ورود از سوي شماري از مسئولان و مقامات ارشد اين كشور مورد استقبال قرار گرفت.

در بخشي از پيام تسليت احمدي‌نژاد در پي درگذشت چاوز آمده بود:

"او در حقيقت شهيد راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداري از ارزش هاي انساني و انقلابي است گرچه امروز و به ظاهر هوگو چاوز، دوست صميمي و مهربان مردم، در بين ما نيست اما اطمينان دارم كه روح آسماني و انديشه پاك او هر روز و در افقي بالاتر در دل و جان تك تك مردم آمريكاي لاتين و ونزوئلا و همه ملت هاي عالم و با درخششي بيشتر طلوع مي كند و راه عزت و سربلندي را فرا روي همگان قرار خواهد داد.


هوگو چاوز زنده است تا عدالت و عشق و آزادي زنده است. او زنده است تا ايمان و پاكي و انسانيت زنده است. او زنده است تا ملت ها زنده اند و براي استقرار استقلال و مهرباني و عدالت تلاش مي كنند.

ترديد ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسيح (ع) و تنها باقيمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشري را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهرباني و كمال ياري خواهد كرد..."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار