دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی گفت: تنها 10 درصد وام‌های دولت به بخش تعاون اختصاص دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد جواد رضویانراد در میزگرد تخصصی اقتصادی مدیران اتحادیه‏ها و شرکت‏های تعاونی خراسانرضوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعاون، تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای هم جهت نمودن بخش دولتی و تعاونی در ابعاد قانونی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شود؛ تعاون اقتصادی یعنی کار را به مردم واگذار کنند.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی بیان داشت: اتاق تعاون و اتحادیه‌ها باید با اعتماد کامل مطالباتشان را پیگیری و بررسی کنند.

وی بزرگترین پیام سال را پویایی و تلاش مضاعف عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف بلند نظام و توسعه اقتصاد کشور، باید از همه‌ی ظرفیت‌ها استفاده و توانمدی‌های بخش خصوصی و تعاونی را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های بازرگانی ما نه تنها حمایت نمیشوند بلکه روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند، ماشینآلات و ابزار ما نسب به دیگر کشورها 20 سال عقب هستند و این باعث پایین آمدن کیفیت تولیدات میشود.

دبیر اتاق تعاون در رابطه با اقداماتی که در بخش مردمی تعاون اقتصاد در استان خراسانرضوی انجام شده است، اظهار داشت: برگزاری 3 همایش و چندین نشست میان مدیران اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها از جمله اقداماتی بود که در زمینه بخش مردمی تعاون انجام داده‌ایم.

وی همچنین در رابطه با وام‌های دولت خاطرنشان کرد: 30درصد از وام‌های دولت باید به بخش تعاون اختصاص یابد، اما متاسفانه این میزان به 10 درصد هم نمی‌رسد.

دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی اظهار داشت: 11 هزار شرکت تعاونی در خراسان‌رضوی به ثبت رسیده است؛ شرکت‌های تعاونی در استان رشد چشم‌گیری داشته و منظم‌ترین و قانونمندترین تعاونی‌ها در خراسان‌رضوی هستند.

رضویان افزود: اولین تعاونی کشور در 80 سال قبل به ثبت رسیده است و توانست ثابت کند که این شیوه اقتصادی می‌تواند از توانمندی‌های خود برای بهبودبخشیدن به زندگی بشر استفاده کرده و تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: 57 درصد از نیازهای جامعه بشری در دنیا توسط تعاونی‌ها تامین و توزیع می‌شود و به دلیل اهمیت فراوان این موضوع، از سال 2013 تا 2022 میلادی را در جهان به نام دهه‌ی تعاون نام گذاری کرده‌اند/ س


برچسب ها: دبیر ، اتاق ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.