رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري در درد دلي با وي مطالبي را با وي فرموده‌اند، گفت: حضرت آقا فرمودند كه اين چه حرفي است كه مي‌گويند فرمايشات رهبري زيباست، اما به آن عمل نمي‌كنند؛ ايشان فرمودند كه من هيچ حرفي نمي‌زنم مگر اينكه دستور باشد، لذا ما در نيروهاي مسلح بيانات مقام معظم رهبري را به دستور تبديل مي‌كنيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران سردار سرلشكر بسيجي "سيد حسن فيروزآبادي" در همايش دفاع ملي، دفاع همه‌جانبه كه در دانشگاه عالي دفاع ملي برگزار شد، اظهار داشت: گام‌هاي نوراني رهبر معظم انقلاب براي تحقق انقلاب اسلامي پايه دفاع همه‌جانبه است؛ امام علي(ع) وقتي روي كار آمدند فرمودند من هم سازوكارهايي كه درست كرده اید را به هم مي‌ريزم و هم ريزو درشت‌هايي كه چيده‌ايد را غربال مي‌كنم.

وی افزود: این يعني يك تغيير كلي در همه اجزا و در همه جهات. مفهوم انقلاب اسلامي يك تجديد سازماني با اسلام است كه براي همه اجزا بشر حرف دارد. انقلاب اسلامي به حكومت طاغوتي و امپرياليسم و استكبار ضربات سهمگيني وارد كرد.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: وقتي امام خميني(ره) مكتب انقلاب اسلامي را ارائه كردند و مردم ايران پذيرفتند يك تئوريسين انگليسي به نام «شول» گفت كه انقلاب اسلامي را بايد از همه جهات مورد تهاجم قرار دهيم و آمريكا و اروپا و هم‌پيمانان ما همگي عليه ايران بايد هر كاري كه از دست‌مان برمي‌آيد انجام دهيم؛ لذا پايه اول راهبرد دفاع همه‌جانبه در مقابل تهديدات همه‌جانبه دشمن است.

وي تصريح كرد:‌ هم امام راحل و هم مقام معظم رهبري براي جهاد واجب عليه مهاجمان به سرزمين‌هاي اسلام فتوا دادند؛ در فرهنگ كلاسيك و عمومي مطرح در راهبردهاي دفاعي جهان و در فرهنگ مادي و طاغوت‌ها و امپراطور‌ي‌هاي تاريخ، دفاع همه‌جانبه يعني اينكه ماليات و باج مي‌گرفتند و حتي امامزاده‌ها و مساجد را غارت مي‌كردند تا تجهيزات نظامي ساخته و با آن بجنگند كه آخرين نمونه آن اتحاد جماهير شوروي سابق بود كه تمام امكانات ملت‌هاي شوروي را صرف جنگ مي‌كرد،‌

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: بنابراين در گذشته تئوري راهبرد دفاع همه‌جانبه مطرح نبوده، بلكه راهبردي يكجانبه مطرح بوده و همه چيز براي قدرت نظامي و حفظ رهبر نظامي به كار گرفته مي‌شده است.

سرلشكر فيروزآبادي گفت: اين راهبرد هم در كشورهاي كوچك و بزرگ و هم در كشورهاي بدبخت و پيشرفته وجود داشته اما درباره ايران اسلامي در برابر هر حركت مترقي اسلامي كه امام خميني (ره) مطرح كردند يك جبهه تهاجمي از سوي استكبار جهاني و صهيونيسم باز شد.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود:‌ دفاع همه جانبه ما نمي‌گويد كه همه چيز را در خدمت نيروهاي مسلح جمع ‌كنيم بلكه با اين تجهيزات بايد در مقابل دشمن بايستيم زيرا براي استكبار،‌استعمار، سرمايه‌داري، طاغوت‌ها، خان‌ها،‌اميرها و ملك‌ها، هيچ چيز جز حفظ حاكميت خود مطرح نيست، لذا در اين حكومت‌ها مردم مطرح نيستند و از آن‌ها به عنوان برده براي سربازگيري استفاده مي‌كنند اما نهضت اسلامي امام كه اسلام علوي و فاطمي و ناب محمدي (ص) بود، ارزش اول را به انسان مي‌دهد؛ انسان‌ها و حقوق آنها مهم بوده و اسلام پيام الهي براي رشد و تعالي عبوديت انسان است.

وي اظهار داشت: هيچ ترازي در اسلام براي برتري به خاطر مقام و پول و ثروت و جايگاه حكومتي نبوده و فقط تقوا عامل برتري در اسلام ناب است، لذا بسياري از افراد در جمهوري اسلامي مقاماتي را در قدرت كسب كرده‌اند كه فكر مي‌كردند دائمي است اما به خاطر عدم رعايت تقوا از همان نردباني كه بالا رفتند پايين آمدند.

سرلشكر فيروزآبادي تصريح كرد:‌ اسلام و حكومت جمهوري اسلامي مي‌خواهد براي رشد و پيشرفت جامعه كار كند و همه چيز را براي رشد انسان‌ها فراهم كرده و انسان تراز اسلامي تربيت كند و رشد مبتني بر تزكيه و علم با هم داشته باشد.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: هر آجري كه امام خميني (ره) براي بناي اسلام ناب گذاشتند،‌ آن آجر سيبلي براي تيراندازي دشمنان شد؛ جهاد واجب است اما مسلمين بايد چه مي‌‌كردند؟ بايد پشت هر آجري كه امام گذاشته بود سنگر مي‌گرفته و در برابر دشمن مي‌ايستادند.

وي افزود: در زمان خود امام از فاصله انقلاب سياسي تا انقلاب دوم یعنی اشغال لانه جاسوسي آمريكا، استكبار جهاني از صدر به ذيل كشانده شد و انقلاب فرهنگي نيز به عنوان سومين انقلاب اتفاق افتاد اما چون تعداد سربازان آن كم بود اين انقلاب فرهنگي جز اينكه شورايي را تشكيل داده و تعدادي از مومنين را به مراكز آموزشي و فرهنگي برد نتوانست موفق باشد و اين چيزي است كه در حوزه و دانشگاه بايد با بنايي كه امام (ره) ساخته پيگيري شود.

سرلشكر فيروزآبادي اظهار داشت: در هر جاي اين كشور هر كس با هر تخصص و هر زاويه ديدي بايستي جهت‌گيري خود را جهت مقابله با هجوم استكبار جهاني قرار دهد؛ امام اين راهبرد را اعلام كردند زيرا ديدند دشمن از همه زوايا به بناي اسلام ناب حمله مي‌كند اصلا رشد در همين مقابله است، يعني دشمن زاويه و سمت تهديد او را بشناسيم و ابزار مقابله با آن تهديد را فراهم كرده و در اين مقابله فعالانه عمل كنيم.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: امام در اواخر جنگ صريحا فرمودند كه دفاع همه جانبه را پيگيري كنيد زيرا پس از سه انقلاب اوليه جنگ را به ما تحميل كردند، در حالي كه ما دو انقلاب ديگر به نام‌هاي انقلاب اراضي و رسيدگي به محرومين در جهاد سازندگي را مي‌خواستيم انجام بدهيم اما آنها جنگي را براساس همان استراتژي "شول" تحميل كردند و دشمنان همه امكانات را به جبهه ‌آوردند.

وي افزود: جبهه جنگ ما مثل جبهه طرف مقابل فقط نظامي نبود بلكه جبهه عاشقانه، عارفانه، دانشگاه و مركز تزكيه و رشد نيروهاي انساني انقلاب بود؛ شهدا شاگرداول‌هاي اين دانشگاه بودند و جانبازان و آزادگان نمرات خوبي گرفتند و بقيه رزمندگان هم رشد بسيار خوبي كردند.

سرلشكر فيروزآبادي گفت:‌ وقتي امام جنگ را تمام كردند گفتند كه بايد استراتژي دفاع همه‌جانبه داشت؛ يعني در بازگشت از جبهه فكر نكنيد كه جنگ و دفاع از اسلام ناب تمام شد بلكه جبهه فيزيكي جنگ متوقف شد و هزاران و ميليون‌ها جبهه ديگر در برابر ما فعال است و شما بايد در برابر همه اين جبهه‌ها دفاع همه جانبه كنيد.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: بنابراين دفاع همه‌جانبه يك نگاه هندسه فضايي مي‌خواهد كه اين هندسه تو پر است نه تو خالي، يعني داخل آن پر از اسكلت‌هاي مختلف براي ايستادگي در مقابل تهاجم دشمنان اسلام ناب كه چند هزار سال تجربه جنگ و حيله و مكر و فريب را دارند، است.

وي افزود: حرف امام شنيده نشد براي همين بعد از امام خميني با وجودي كه حضرت امام خامنه‌اي عزيز گوهري ناب براي ادامه راه امام راحل بود كساني كه اسلام ناب و دفاع همه‌جانبه امام را درك نمي‌كردند هياهو به راه انداختند و گفتند تا به حال جنگيده‌ايم و حالا بايد سازندگي كرده، به خودمان و زن و بچه‌ها برسيم و مدارك تحصيلي خود را كامل كنيم؛ البته همه اينها كار حسنه است اما به شرطي كه در دفاع همه‌جانبه عليه دشمن به اين امور پرداخته شود.

سرلشكر فيروز‌آبادي تصريح كرد:‌ در نگاه رهبر عزيزمان به دفاع همه ‌جانبه اين موضوع وجود دارد كه فرمودند؛ من از زنان ايراني اعم از استاد،‌ دانشجو، كارگر، مهندس، خانه‌دار كه بچه‌هايش را تربيت مي‌كند خواهش مي‌كنم به فكر پيشرفت انقلاب و مملكت‌شان باشد اين استراتژي برخاسته از دفاع همه‌جانبه است يعني همه اقشار زنان پاي كار بيايند.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت:‌ هم امام خميني (ره)‌ و هم حضرت آقا رهنمودها و كلمات نوراني در اين زمينه دارند و هم مكتب دفاعي اسلام و هم نقشه راه و راهبردها را جزء به جزء بيان كرده‌اند.

وي افزود: روزي كه امام فرمودند مملكتي كه 20 ميليون جوان دارد بايد 20 ميليون تفنگ‌دار داشته باشد براي مقابله با جنگ تحميلي از سوي استكبار جهاني بود و امروز كه رهبر عزيزمان مي‌فرمايند؛ بسيج ده‌ها ميليوني يعني ده‌ها ميليون اعضاي ملت ايران در هر جا با هر تخصصي كه هست به فكر استقامت و ايستادگي انقلاب اسلامي و اسلام ناب و پيشرفت جمهوري اسلامي باشد و عاشقانه به ميدان بيايد لذا امروز بسيجي بودن به ميدان آمدن است.

سرلشكر فيروزآبادي اظهار داشت: ما بايد قدم به ميدان بگذاريم و ميدان خود خواهد گفت كه عمليات چيست؛ حضرت آقا به دانشجويان گفتند كه دشمن از هر سو به ما حمله مي‌كند،‌ تهديد را ببينيد. يكي از مشكلات اين است كه اين قضيه فهم نمي‌شود و اينكه استكبار جهاني سازمان ملل،‌ شوراي امنيت، دانشگاه، وزارت خارجه و نيروهاي مسلح ساير كشورها و شبكه صنعتي و تجاري و دريانوردي جهان عليه جمهوري اسلامي استفاده مي‌كند و ماموريت تهاجمي دارد را بايد همه فهم كنيم.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: ‌اگر اين چنين نبود كه در طول تاريخ آن بلاها را بر سر انبياء و اوليا نمي‌آوردند و الان اينجا نبوديم؛ هيچ امامي نبود كه غايب باشد و همه امامان قائم‌ هستند و تا ما حاضر نشويم امام ما نمي‌تواند ظاهر شود.

وي افزود: تنها حرف زدن از دفاع همه جانبه كفايت نمي‌كند، بلكه بايستي سازو كارها و نهادهاي مربوطه در همه اركان كشور و قوا سامان بگيرد و يكي از جهات آن نيز اين است كه حاكميت جمهوري اسلامي بايد نيروهاي مسلح را در تجهيزات نو،‌ فناوري،‌ ابتكارات پژوهش‌ها،‌ سلاح هوشمند، اطلاعات هوشمند و بسيج نظامي تقويت كند.

سرلشكر فيروزآبادي با بيان اينكه اين ساز و كارها و نهادها توسط افراد مومن و حاضر در دفاع مقدس به وجود ‌آمده و ارتقا يافته گفت: اين كافي نيست؛ نيروهاي مسلح در دنيا يكي از ابعاد قدرت ملي است و دشمن در بخش اقتصادي،‌ فرهنگي و ورزشي حمله مي‌كند لذا ساز وكار مقابله با آن لازم است.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: تقويت نيروهاي مسلح وظيفه حاكميت است؛ هم قانون اساسي و هم سياست‌هاي كلي نظام و بسياري از نخبگان پشتيبان اين نيروها هستند اما در جايي به خاطر عدم درك نقش نيروهاي مسلح در دفاع از اسلام ناب مشكل داريم؛ اصولا وقتي افرادي اسلام ناب را درك نمي‌كنند احساس خطر نكرده و دفاع را نمي‌فهمند.

وي تصريح كرد: بايد در همه ساختارهاي نظام سازوكاري براي دفاع و مقابله با استكبار جهاني شكل گيرد و هدايت شود.

سرلشكر فيروزآبادي با اشاره به اينكه پشتيباني مردمي لازم است گفت:‌ نيروهاي مسلح قوي و هدايت سازمان‌ها با قوت، كفايت نمي‌كند و حتي در زمان جنگ 8 ساله نيز اگر حمايت مردمي نبود، ارتش، سپاه و بسيج قادر به جنگيدن نبودند؛ من مسئول ستاد آن بودم و اين را دقيقا لمس مي‌كردم.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ بسيج مردمي و ساز و كار و نهادسازي براي آن اعم از زن و مرد، ‌دختر و پسر،‌ نوجوان و جوان و در مدرسه و مزرعه بايد ايجاد شود.

وي اظهار داشت: ما الان بسيج قدرتمندي داريم كه زير سقف 30 ميليون كار مي‌كند اما اين كفايت نمي‌كند؛ زن‌ها خودشان به تنهايي 30 ميليون هستند، بنابراين در بسيج مردمي كوتاهي كرده‌ايم حتي آنها كه با ما مخالفند به بسيج مردمي اعتقاد دارند و مي‌گويند مردم را به پاي صندوق بياوريد تا به ما رأي بدهند!

سرلشكر فيروزآبادي تصريح كرد: ما بسيج مردمي را به طور كامل در عرصه‌هاي سياسي، ‌اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و نهادها انجام نداده‌ايم كه اين بايد مورد توجه حاكميت اعم از دولت، مجلس و قوه قضاييه براي حمايت از بسيج مردمي قرار گيرد تا آمادگي براي دفاع همه جانبه به وجود آيد.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: بسيج همه‌جانبه بر نظريه حضرت امام خميني (ره) بنا شده كه فرمودند؛ امنيت جمهوري اسلامي امنيت جهان است و امنيت جهان اسلام، ‌امنيت جمهوري اسلامي است؛ پس دفاع همه‌جانبه فقط دفاع در مرزهاي جمهوري اسلامي نيست و هم در مرزهاي جغرافيايي از نظر سرزميني و ژئوپليتيك و هم از نظر جغرافياي انساني، سياسي، فرهنگي و اقتصادي اين قضيه وجود دارد.

وي افزود: اينكه امام فرمودند اگر مسلمين همه شيرهاي نفت خود را به سوي غرب ببندند همه دشمنان تسليم مي‌شوند، يك قدرت است؛ بايد اين فكرها را به منصه ظهور برسانيم. الان يك ميليارد مسلمان طرفدار اسلام ناب هستند كه در بيداري اسلامي مردم و رهبران آنها فرياد زدند كه ما طرفدار امام خميني (ره) هستيم و با ايران يك روح در دو بدن هستيم.

سرلشكر فيروزآبادي اظهار داشت: دست‌هاي بلند راهبردي ديني، ‌سياسي، ‌اقتصادي، فرهنگي، ‌اجتماعي و نظامي جمهوري اسلامي اين است كه بايد از مسلمانان و مستضعفين در گوشه و كنار جهان دفاع كند كه اين هم در قانون اساسي و هم در راهبرد نيروهاي مسلح وجود داشته و هم نظريه امام راحل است.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازي براي دفاع همه جانبه گفت: دفاع ملي كه امام و حضرت آقا بر آن تاكيد فرموده‌اند براي اين است كه گفتمان ملي در ميان همه ملت و مقامات از دفاع همه جانبه مطلع شوند و وارد ميدان شده و دفاع كنند.

وي افزود: شاخص اصلي و استراتژي بزرگ را حضرت فاطمه (س) در خطبه فدكيه درمسجد پيامبر (ص) براي سران اسلام مشخص فرمودند؛ يكي اينكه عدالت موجب وحدت جامعه مي‌شود، ‌دوم اينكه ولايت ما كه منظور همان ولايت امير مومنان و ائمه اطهار و امام زمان (عج) است و ادامه آن همين ولي امر و ولايت فقيه است به جامعه نظام مي‌دهد و همه را به هم وصل مي‌كند و سوم امامتي كه اسلام ناب آورده را بپذيريد تا از تفرقه حفظ شويد.

سرلشكر فيروزآبادي تصريح كرد: در استراتژي دفاع همه‌جانبه عدالت نيز گسترش مي‌‌يابد و همه نخبگان و مردم هم خواص و هم عوام و هم شيعه و سني به ولايت دل مي‌دهند.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: برادران اهل سنت مي‌گويند كه اين ولي امر الان وجود دارد و اولي‌امري كه قرآن گفته بين ماست كه هم وجود حضرت صاحب‌الزمان (عج) و هم ولايت فقيه را تاييد مي‌كند كه ايشان هم از بين مردم براي اجراي امر الهي و به اشاره امام زمان (عج) انتخاب شده است.

وي اظهار داشت:‌ جهان اسلام نيز براساس اين سه اصلي كه حضرت فاطمه (س) فرمودند مي‌توانند وحدت كنند و دفاع همه جانبه ما يعني دفاع همه مسلمانان در همه سرزمين‌هاي اسلامي و در هر جاي زمين صورت گيرد.

سرلشكر فيروزآبادي تصريح كرد: ما مسئوليت بسيار سنگيني داريم كه نبايد آنرا منفعلانه حمل كنيم بلكه بايد فعال به پيش رويم؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ من دوست ندارم كلمه توسعه را به كار ببرم زيرا اين را دشمنان ما مطرح كرده‌اند و نمي‌دانيم در پس آن چه اهدافي را در سر مي‌پرورانند بنابراين آقا فرمودند كه به جاي برنامه و طرح توسعه بگوييم "رشد و پيشرفت" يعني حتي در الفاظ ياد بگيريم كه كلمات دشمن را به كار نبريم.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: واژه‌گزيني نظامي نيز بسيار مهم است چرا بايد خلبان، افسر و سرباز ما واژگان انگليسي را به كار گيرد. امام خميني (ره) فرمودند؛ غربي‌ها با آوردن تجهيزات خود فرهنگ خود را نيز تزريق كردند آنها جز اين نمي‌خواهند كه ما اسلام را كنار بگذاريم و در هر جا كه سلطه يافتند نيز اين سياست را اعمال كردند.

وي افزود: بايد مراقب باشيم ما نمي‌خواهيم مرتجع باشيم و از نظر فيزيكي گذشته را احيا كنيم بلكه مي‌خواهيم عزت و افتخار صدر اسلام و علماي اسلام را زنده كنيم؛ بنابراين رشد و پيشرفت لازم است اما نه با الگوي غربي و هدايت و ابزار دشمن.

سرلشكر فيروزآبادي اظهار داشت: نهضت نرم‌افزاري و بومي‌سازي علمي و توليد علمي در دفاع همه جانبه وجود دارد و مقام معظم رهبري در اين 23 سال فرماندهي دفاع همه جانبه را انجام داده‌اند اما ما غافل هستيم.

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: يك بار حضرت آقا با من درد دل كردند و فرمودند كه اين چه حرفي است كه برخي همواره مي‌گويند رهبري چه فرمايشات زيبايي دارند، اما عمل نمي‌كنند؛ ايشان فرمودند من هيچ حرفي نمي‌زنم كه دستور نباشد، لذا ما در نيروهاي مسلح بيانات حضرت آقا را به دستور تبديل مي‌كنيم كه اين كار بايد در همه بخش‌هاي كشور نيز صورت گيرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار