يک مقام بلند پايه فلسطيني اظهارات وزير امور خارجه کانادا را که تهديد کرده بود اگر فلسطينيان رژيم صهيونيستي را به دادگاه جنايات بين المللي بکشانند، کمک به فلسطين را قطع خواهد کرد محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ صائب عريقات مذاکره کننده ارشد فلسطيني گفت: «نمي دانيم چرا کانادا اين همه نسبت به ما خصومت نشان مي دهد. وي گفت: کساني که از دادگاه بين المللي هراس دارند بايد اسرائيل را به توقف جنايات خود وادار کنند.

جان برد وزير امور خارجه کانادا روز يکشنبه تهديد کرده بود در صورتي که شکايت فلسطينيان از اسرائيل به دادگاه بين المللي برود عواقب آن شامل روابط کانادا و فلسطين خواهد شد. برد در کنفرانس سالانه لابي اسرائيل در آمريکا - ايپک - گفت ما سرگرم بررسي عادي برنامه خود با تشکيلات خودگردان فلسطين و کمکهاي مالي به آن هستيم.عريقات گفت وزير امور خارجه کانادا بايد در مورد نژاد پرستي و تبعيض اسرائيل عليه فلسطينيان اظهار نظر مي کرد.   

کانادا يکي از 9 کشوري بود که در ماه نوامبر به قطعنامه سازمان ملل براي ارتقاي جايگاه فلسطين به کشور ناظر غير عضو راي منفي دادند. 138 کشور به آن قطعنامه راي مثبت دادند. کانادا و آمريکا صراحتا به فلسطينيان در مورد عواقب مالي شکايت فلسطين از اسرائيل در دادگاه بين المللي هشدار داده اند.فلسطينيان سرگرم بررسي طرح شکايت از اسرائيل در دادگاه بين المللي به دليل تصميم اسرائيل به ساخت شهرکهاي يهودي نشين در مناطق اشغالي کرانه غربي هستند. 



                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: عریقات ، انفجار ، کانادا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار