ديپلمات سابق روس با اشاره به نحوه رسیدن زره پوشهاي انگليسي به دست مخالفان سوري و ارسال سلاح هاي ضد هواپيما و ضد تانك براي آنان، آمريكا را به اصرار برای اجرای طرح براندازی نظام سوريه با استفاده از زور متهم كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"ويچسلاو موتوزوف"در گفت وگو با شبكه العالم، قطر و كشورهاي منطقه را ابزار دست آمريكا در بحران سوریه توصيف كرد و گفت: موضع آمريكا و همپيمانانش درباره حل مسالمت آميز و گفت وگو دروغ  و سرپوشي بر مسلح سازي و آموزش ترورسیتها و اعزام آنها به سوريه زير نظر سازمان سيا است.   

موتوزوف گفت: نمي توان كساني را كه سلاح در دست گرفته و با موشكهاي ضد هواپيما، تانك و مسلسل هاي سنگين به سوي نیروهای ارتش شليك مي كنند، ميانه رو و تندرو ناميد.

وي ادامه داد: اين موارد نشان مي دهد آمريكا در انديشه غيرقانوني سرنگون ساختن نظام سوريه به هر قيمت ممكن و با استفاده از زور و فشارهاي خارجي است. 

اين ديپلمات سابق روس با اشاره به اعزام تروریست از مناطق مختلف دنیا به سوریه خاطرنشان كرد: مخالفان سوري، فقط از اين كشور نيستند بلكه صدها تبعه چچن از طریق تركيه وارد سوريه شده اند، و در جنگ شركت دارند. اين موضوع نشانه اعطاي مجوز رسمي از سوي آمريكا و همپيمانان آنها براي چنين اقدامي است.
موتوزوف يادآور شد: عناصر سازمان جاسوسي آمريكا در تمام اردوگاه هاي آوارگان و مراكز آموزشي در تركيه حضور دارد، لذا كساني كه مخالفان ميانه رو و تندرو نام دارند، تحت نظر آمريكا هستند.  

موتوزوف تأکید کرد: اين موضوع نشانه مخالفت آمريكا با راه حل مسالمت آميز و گفت وگوي سياسي است.  

اين ديپلمات سابق روس گفت: آمريكا و شركتهاي بزرگ مانند "مكدونالد داگلاس" و "روچيلد كورپوريشن" در پس پرده (جنگ سوریه) قرار داشته و اسناد ويكي ليكس حاكي از آن است.

وي با اشاره به ارسال زره پوشهاي انگليسي به سوریه از طريق تركيه، خاطرنشان کرد: درحالیکه افراد مسلح 20 نيروي حافظ صلح را در جولان به گروگان گرفته اند، اتحاديه عرب به دنبال بخشیدن كرسي سوريه به مخالفان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار