"دريك اوكيف" از فعالان ضد جنگ در مقاله اي كه تحت عنوان "چاوز شكست ناپذير" به مناسبت درگذشت هوگو چاوز نوشته است به مقاومت چاوز در مقابل سلطه طلبي آمريكائي ها پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در ادامه اين مقاله آمده است : چاوز فردي شكست ناپذير بود. وي بارها و بارها با كسب اكثريت آرا در انتخابات پيروز شد. مهم نيست كه مخالفان وي اين حقيقت را مي پذيرند يا كه آن را ناديده مي انگارند و يا اينكه شايعات كذبي را در مورد چاوز منتشر مي كنند مهم آنست كه مردم حقيقت را مي دانند. حتي "جيمي كارتر" و بنيادش نيز كه فعاليت نظارت بر انتخابات مختلف برگزار شده رد سرتاسر جهان را برعهده دارند نيز صحت انتخابات برگزار شده در ونزوئلا را تاييد كرده اند. راي دهندگاني که به چاوز راي داده اند و در انتخابات ونزوئلا شركت كرده اند به مراتب بيش از تعداد راي دهندگان آمريكائي بوده اند. 

ونزوئلا موفق شد تا مدل نويني از مردم سالاري را به مردم ونزوئلا عرضه نمايد كه همين مسئله سبب شد تا وي بارها و بارها توسط مردم ونزوئلا انتخاب شود و در انتخابات اخير آن كشور در اكتبر سال 2012 ميلادي نيز توانست اكثريت آرا را از آن خود سازد. اما ما پس از اعلام خبر فوت نابهنگام چاوز با كارناوالي نفرت انگيز از مخالفان چاوز مواجه بوده ايم. شادماني مخالفان چاوز از مرگ او نشان دهنده آنست كه آنها از چاوز زنده مي ترسيدند و ياراي مقاومت در برابر وي را در زمان زندگي اش نداشتند و قادر نبودند تا قدرت را در جريان يك انتخابات مردمي از آن خود سازند. 

مخالفان چاوز در حالي با وي مخالفت مي ورزيدند كه او قاطعانه در برابر آمريكا ايستاد و مردم ونزوئلا نيز فروتنانه هوادارش بودند. وي در سال 2002 ميلادي با توطئه اي مواجه شد كه از سوي مخالفان دست راستي اش ترتيب داده شده بود. آنان با كسب حمايت دولت بوش تصميم داشتند تا كودتايي را عليه چاوز اجرا نمايند. 

اين افراد سرمايه داراني بودند كه براي سالها قدرت و ثروت را در كشورهاي آمريكاي لاتين در دست داشتند، مورد حمايت واشنگتن بوده و قصد داشتند تا در آوريل سال 2002 ميلادي چاوز را سرنگون سازند. در صورتي که مردم ونزوئلا تحركي به خرج نمي دادند و 11 سال پيش در حمايت از چاوز به خيابان نمي آمدند امروز با آمريكاي لاتين به مراتب بدتري مواجه بوديم. در آن صورت بوليوي و اكوادور نمي توانستند راهي همچون ونزوئلا را بپيمايند. 


                     

برچسب ها: چاوز ، شکست ، مرگ ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار