مسير قطار تهران به تبريز داراي چهار ريل است كه رييس جمهور دستور واگذاري دو خط شمالي آن را به مترو تهران صادر كرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، محمود احمدي نژاد صبح امروز (پنجشنبه) از پروژه انتقال خط راه آهن تهران ـ تبريز به زيرزمين در مناطق 17 و 18 تهران كه از پروژهاي بي نظير شهري محسوب مي شود، بازديد و از نزديك در جريان عمليات اجرايي و ميزان پيشرفت اين پروژه قرار خواهد گرفت.

رئيس جمهور در بازديد از طرح زيرزميني كردن مسير قطار تهران به تبريز در محدود مناطق 17 و 18 تهران تصريح كرد كه در هيچ جا يك تونل 8 كيلومتري را نديدم كه به اين شكل از درون شهر عبور كرده باشد و اين پروژه بسياري از ركوردها را شكست.

وي با تشريح اهميت پروژه زير زميني كردن راه آهن تهران - تبريز گفت: مناطق 17 و 18 تهران جزو بهترين مناطق تهران است و بخشي از بهترين ملت ايران در اين مناطق زندگي مي كنند.

احمدي نژاد ادامه داد: عبور دو خط راه آهن از اين مناطق محدوديت ها و مشكلات فراواني را براي مردم ايجاد كرده بود كه گلايه هايي را در اين خصوص داشتند.

رييس جمهوري با بيان اين كه براي رفع اين مشكلات پيشنهادات مختلفي شد، افزود: نهايتا تصميم بر اين شد كه راه آهن در اين دو محدوده زيرزميني شود و خدا را شكر مي كنيم كه امروز اين كار مراحل پاياني خود را طي مي كند.

احمدي نژاد خاطر نشان كرد: اين كار خدمت بزرگي به مردم است كه با سرعت و كيفيت خوب انجام شده و مسئولان اين پروژه توانستند بسياري از ركوردهاي عمراني را بشكند.

رييس دولت با تاكيد بر اين كه خوب است ركورد زمان و طول مدت پروژه را بشکنيم ، گفت: اين كار خارج از توان شما نيست البته سرعت كار نبايد به كيفيت آن آسيب بزند چرا كه اين پروژه بايد صدها سال براي ملت ايران كار كند.

احمدي نژاد با تاكيد بر ارتقاي بافت شهري اين منطقه و خدمت رساني به مردم آن ادامه داد: از چهار خط در نظر گرفته شده براي اين پروژه دو خط براي راه آهن كافي است و هماهنگ كنيد كه دو خط ديگر آن را به مترو واگذار كنيد تا مترو هم در اين مناطق ايجاد شود.

رييس جمهور بيان كرد: با همت متخصصان، اين پروژه تقريبا تمام شده است كه اميدوارم كارهاي باقي مانده هم به سرعت تمام شود و اين پروژه هر چه زودتر به ملت تقديم شود.

احمدي نژاد با تقدير از خدمات و پي گيري هاي وزير راه و شهر سازي براي اتمام اين پروژه افزود: آقاي نيكزاد براي ملت ايران شناخته شده هستند .

رييس دولت دهم همچنين از مردم مناطق 17 و 18 تهران به دليل همراهي و تحمل مشكلات اين پروژه تشكر كرد و خطاب به مديران و مسئولان اين پروژه گفت: بالاترين پشتيبان شما همين دعاي مردم خواهد بود.

احمدي نژاد پس از بازديد از اين طرح در جمع مهندسان و مديران اين پروژه حاضر شد و پس از شنيدن گزارش آنها در خصوص اين پروژه دستور لازم را براي به بهره برداري رسيدن هر چه زودتر اين پروژه صادر كرد.

اين پروژه داراي چهار مسير ريل است كه رييس جمهور دستور واگذاري دو خط شمالي آن را به مترو تهران صادر كرد.

طول مسير اين تونل 10 كيلومتر با پيشرفت 91 درصد است. اعتبار در نظر گرفته شده براي اين پروژه از سال 87 شروع شده بالغ بر 450 ميليارد تومان است.

بر اساس گزارش مسئولان اين پروژه، عرض داخلي اين تونل 24 متر است كه تا كنون 580 هزار متر مربع بتون ريزي و 5/3 ميليون متر مربع خاك ريزي شده است.

همچنين 70 هزار تن آرماتور بندي، 9 هزار حلقه شمع و 600 هزار تن بتون ريزي سازه اي در اين پروژه انجام شده است.

بر اساس گزارش مديران اين طرح ، قرار است اين طرح بزرگ تا 15 ارديبهشت سال آينده به اتمام برسد.

عمليات اجرايي اين پروژه از مهرماه سال 1387 آغاز شده است كه براساس آن راه آهن تهران ـ تبريز از پل نواب به زيرزمين منتقل و بعد از عبور از گذرگاه هاي مختلف در بزرگراه آيت الله سعيدي از تونل خارج مي شد.

با توجه به خواسته هاي مكرر مردم و ساكنان منطقه براي بزرگتر و بلندتر كردن تونل، در بازديد مجدد احمدي نژاد از اين پروژه در سال 1388 ، قرار شد طول اين تونل به 10 كيلومتر افزايش يابد و اين موضوع آرامش خاطر و آسايش ساكنان اين مناطق را بدنبال داشته است.

بهره برداري از اين پروژه كاهش ترافيك، آلودگي صوتي و زيست محيطي را براي ساكنان مناطق 17 و 18 تهران فراهم خواهد كرد.

ايجاد تونل ريلي به طول 8 كيلومتر در راستاي اجراي اين پروژه در كشور اقدامي بي نظير به شمار مي رود.

برچسب ها: قطار ، راه ، واگذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار